توصیه هایی مفید برای ارائه خدمات به مشتریان

سه شنبه ، 9 ارديبهشت 1393 ، 10:23


امروزه شرکت ها دغدغه ی زیادی برای ارائه خدمات به مشتریان دارند. تبلیغات فراوان و رقابت های سنگین برای جذب مشتری و درآمد زایی یکی از نگرانی های است که شرکت ها با آن روبرو هستند. مخصوصا شرکت های خدماتی بیشتر باید دقت کنند به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر توصیه های مفیدی برای این دسته از شرکت ها وجود دارد که با رعایت آن یک گام به موفقیت نزدیک تر خواهند شد.

 


وقتی شرکتی در زمینه های خدماتی سرمایه گذاری میکند حتما راه موفقیت را میداند اما مهمتر از همه چیز پیمودن این راه و رسیدن به موفقیت است. امروزه بخش خدمات به نظر پر سود تر است زیرا افراد یک جامعه از این که خدماتی به آنها ارائه شود و زندگی برایشان آسان تر شود بیشتر لذت می برند. کمترین نوع خدماتی که میتوانید به یک مشتری ارائه دهید مشاوره تلفنی است اما آیا همین مشاوره تلفنی به درستی انجام می گیرد؟ داشتن یک ارتباط کلامی صحیح بیش از هر چیزی مهم است. بنابراین بهتر است شرکت های کوچک با توجه به نوع صنعتی که در آن فعالیت می کنند جزییات کاری را ارزیابی کرده و در درجه ی اول کیفیت کارشان را بالا ببرند.


1-سطح کیفی بالا
قبل از اینکه شرکتی را تاسیس کنید و خدماتی را ارائه دهید یا حتی اگر در حال حاضر یک شرکت خدماتی دارید باید میزان توانایی خود را بسنجید این به این معناست که آیا پتانسیل کافی برای ارائه خدمات به مشتری وجود دارد؟ در درجه ی کیفیت کار باید بالا باشد این بدین معناست که خدمات دهی صرفا نباید اسمی در شرکت شما باشد بلکه باید در عمل کیفیت را بالا ببرید اگر حتی به اندازه ی کافی تجربه هم ندارید باید تلاش کنید. همانطور که اشاره شد مشاوره در شرکت ها جزء ابتدایی ترین  نوع خدمات دهی به مشتریان است اگرچه که کار مشاوران بسیار سخت و حساس است زیرا در این مرحله مشتری را میتوان جذب نمود یا آن را از دست داد. مشاوران باید به خوبی آموزش دیده باشند. تجربه ی آنها باید به کمکشان بیاید تا مشتری را جذب کنند مشاوره ی تخصصی و توضیح کامل و ارتباط کلامی منجر به جذب مشتری خواهد شد.


2-تحقیق و جست وجو
گام بعدی که برای موفقیت همه ی شرکت ها لازم است جست و جو و ارزیابی است. شما باید بازار کاری تان را روزانه زیر و رو کنید. رقبای خود را بشناسید از تکنولوژی عقب نمانید. در منطقه ای که شما کار کنید چه تعداد شرکت وجود دارد که کار خدماتی انجام میدهد یا جذب مشتری میکند؟ روش های نوین جذب مشتری کدام اند؟ برخی از شرکت ها هستند که مراکز کال سنتر نام دارند اینها در هر منطقه تمامی فروشگاه ها، شرکت ها، مغازه ها را شناسایی کرده و برای مشتریان از خدمات و محصولاتشان معرفی نامه تهیه می کنند حتما در این مرکز ها ثبت نام کنید تا نام تجاری شما به گوش همه آشنا باشد. رقبای شما حتما مثل شما نقاط قوت و ضعف دارند بنابراین برای اینکه از آنها جلوتر باشید باید به روز باشید.


3-ایده ی کاری مناسب
ایده های کاری باید در هر زمان نوع کاری شما را متفاوت از قبل کند اینکه هر روز به همان مدلهای قبلی کار کنید چندان خوشایند مشتریان نیست. تنوع در محصولات و ارائه خدمات باعث پیگیری مشتریان خواهد شد. ایده های کاری جدید باید بیش از قبل نوع فعالیت شما و خدمات تان را به مشتری نشان دهد. همچنین ایده های کاری باید باعث شود که شما از رقبای خود جلو بزنید. علاوه بر اینها طرح های کاری جدید باید نقاط قوت و ضعف تان را ارزیابی کند، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما وابسته به ایده های کاری است. شما حتما باید برای ایده های جدید برنامه ریزی داشته باشید.


4- بازار و ارتقا خدمات
آخرین مرحله در راه اندازی یک شرکت و ارائه خدمات به مشتریان بهبود روند مشاوره های است که در ابتدای کار انجام میشود. روابط عمومی بالا مستلزم جذب مشتری است. فن بیان قوی برای امر مشاوره بسیار لازم است. سرمایه گذاری در امر تبلیغات برای جذب مشتری نیز یکی دیگر از موارد مهم در عرصه ی خدمات است. با تبلیغات صحیح و جذاب میتوانید مشتری های زیادی را حتی در سطح کشور به خود جلب کنید. بنابراین اقداماتی که یک شرکت در امر جذب مشتری انجام میدهد باعث میشود که رونق اقتصادی در جهت افزایش درآمد به کار بدهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 9 اردیبهشت 93
فاز اول هدفمندی اشتباه و غیر قانونی بود ◄

مطالب مرتبط
بنر