سرقت و کلاهبرداری با حساب بانکی غیرقانونی

سه شنبه ، 16 ارديبهشت 1393 ، 07:55


فردی که با افتتاح حساب غیرقانونی در یکی از بانک‍‌های تبریز شروع به برداشت اینترنتی و کلاهبرداری می‌کرد توسط پلیس فتا آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شد.


به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت: چندی پیش یکی از شهروندان شکایتی عنوان کرد مبنی بر اینکه یک فقره حساب بانکی به نام وی افتتاح شده و از آن طریق اقدام به برداشت اینترنتی و کلاهبرداری می‌شود که به دنبال طرح این مسئله،  اقدامات اولیه معمول صورت گرفت و موضوع به صورت جدی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که فردی ناشناس اقدام به سوء استفاده از مدرک هویتی شاکی نموده‌است و با سوء استفاده از دوستی با یکی از کارکنان بانک، حساب بانکی افتتاح کرده و اقدام به کارهای خلاف می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: با استفاده از اطلاعات ارائه شده از بانک و اقدامات پلیسی متهم اصلی شناسایی شد و با شگردهای فنی به این پلیس احضار شد و در چندین فقره تحقیق، نامبرده اتهام وارده را قبول نکرد و سعی در گمراه ساختن پلیس داشت.

وی ادامه داد: با ارائه مستندات فنی متهم چاره‌ای جز اعتراف نداشت و لب به سخن گشود و اعلام کرد که با برقراری دوستی با شاکی و جلب اعتماد او برای انجام کاری، کپی مدارک هویتی وی را بدست آوردم و با همکاری دوستم از بانک اقدام به افتتاح حساب نمودم و به جهت اینکه یقین داشتم که وی از افتتاح حساب خبر ندارد و همچنین آدرس محل سکونتم نیز تغییر کرده بود شروع به کلاهبرداری و استفاده غیر مجاز از حساب افتتاح شده کردم.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان عزیز توصیه کرد: به هیچ عنوان مدارک هویتی خود را جهت انجام کارهای اداری در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و در نگهداری آنها کوشا باشند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► مجسمه های چوبی پراحساس با موسس برند "ادراک" /عکس
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،16 اردیبهشت 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر