چگونه با دوستان و افراد فامیل معامله کنیم؟

سه شنبه ، 16 ارديبهشت 1393 ، 10:16


معامله کردن برای کسی در طول زندگی به وجود می آید. اغلب افراد در هنگام معامله با افراد غریبه جانب احتیاط را رعایت کرده و همه چیز را به دقت بررسی میکنند. معامله کردن دو طرفه است بنابراین باید نه فقط خودتان بلکه طرف مقابل تان را هم در معامله در نظر بگیرید. در برخی از موارد پیش می آید که معامله با دوستان یا افراد فامیل داریم خب از برخی از منظرها این نوع معامله میتواند ریسک کمتری داشته و با خیال آسوده تر انجام بپذیرد اما حتی اگر میخواهید با افراد فامیل و دوستان هم معامله کنید باید دقت کنید.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر به رسمیت شناختن معامله چه با دوستان چه با افراد فامیل یا غریبه الزامی است. ما ممکن است در طول دوران زندگی سرمایه گذاری های مختلفی را انجام دهیم که خیلی از اوقات این سرمایه گذاری ها با همکاری افراد فامیل است. افراد فامیل از این جهت که شناخت بهتری روی آنها هست و راحت تر میتوانیم با آنها کنار بیاییم برای مشارکت یا معامله انتخاب های بهتر هستند اما معامله کردن با افراد فامیل باید بدور از هرگونه تعارف یا رو در بایستی باشد. البته خیلی از اوقات ملاحظه هایی که برای افراد فامیل داریم نشان از ادب و احترام افراد است اما در کل نباید قوانین را نادیده بگیریم.


در معامله با افراد غریبه بیشتر اوقات سعی میکنیم جانب احتیاط را رعایت کنیم و تمام زیر و بم کار را بسنجیم در هر صورت معامله نوعی واگذاری یا سرمایه گذاری است که باید با دقت انجام شود این حساسیت ها ممکن است در معامله با افراد فامیل کمرنگ تر شود.


در معامله با افراد فامیل هم باید قوانین کاری و اداری را در نظر بگیرید. البته شاید خیلی هم رسمی عمل نکنید اما در هر صورت قوانین معامله باید همیشه رعایت شود شما اتفاقا باید برای افراد فامیل هم معامله تان را به رسمیت بشناسید تا بعدا سوء تفاهم ها به وجود نیاید.


اگر با دوستانتان معامله میکنید باید بیشتر دقت کنید. دوستی ها درجه بندی دارند بنابراین به نسبت صمیمی بودن شما با دوستانتان حساسیت های کاری باید متفاوت باشد. اطمینان به دیگران مستلزم شناخت کافی از آنهاست. دوستان خوب باید همیشه جانب احتیاط را رعایت کنند در معامله با دوستانتان ترجیحا همه چیز را به رسمیت بشناسید. شما نباید به این دلیل که دوست خود را میشناسید یا تا حدودی به او اطمینان دارید معامله را غیر رسمی کنید. این را بدانید که کار مثل زندگی جدی است و کوچکترین اشتباه شما منجر به بروز مشکلات و دلخوری ها در آینده خواهد شد. بنابراین برای همه ی کسانی که با آنها معامله انجام می دهید رسمی عمل کنید.


مراقب باشید که فرصت ها در زندگی همیشگی نیستند شما نباید به دلیل کم رویی یا خجالت مقررات را برای دوستانتان نادیده بگیرید. شما در هر جهت باید به نفع تجارت و کارتان عمل کنید البته در برخی از موارد ممکن است لازم باشد برای انجام یک معامله ی خوب کمی نرم تر عمل کنید تا طرف مقابل هم رضایت داشته باشد. این نکته بیشتر در مورد معامله با افراد فامیل است.


در معامله با افراد فامیل باید خوب آنها را توجیه کنید تا توقعات بیش از حد نداشته باشند. در هر صورت شما چه برای ملک چه سرمایه گذاری هر نوع معامله ای که انجام میدهید را باید با پیروی از مقررات انجام دهید. معامله با افراد خانواده گاهی به دلیل ملاحظاتی که داریم سخت تر میشود اما نباید به گونه ای باشد که در نهایت به ضرر سرمایه گذاری شما تمام شود باید در نهایت معامله ای انجام دهید که هم شما وهم طرف مقابلتان از معامله راضی باشند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 16 اردیبهشت 93
5 راه رهایی از استرس شغلی ◄

مطالب مرتبط
بنر