استعفای کارمندان و دردسرهایش

چهارشنبه ، 17 ارديبهشت 1393 ، 05:21


گاهی در کار و تجارت تان ممکن است کارمندی بخواهد به هر دلیل استعفا بدهد یا کارش را تغییر داده و به کار دیگری مشغول شود. اغلب زمانی که کارمندان میخواهند استعفا بدهند یا محل کارشان را ترک کنند با کارفرما دچار مشکل میشوند گاهی کارفرما هنوز نتوانسته نیرویی را جایگزین پیدا کند یا انتظار استعفای کارمند را نداشته است بنابراین یک کارمند برای استعفا باید حداقل مدتی قبل این موضوع را با کارفرما در میان بگذارد. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کارفرمایان باید استعفای کارمندان را مورد ارزیابی قرار دهند. چرا کارمندان استعفا میدهند؟

 

 

1-آیا کارمند انتظارات کاری را برآورده کرده است؟
گاهی پیش می آید که خیلی از کارمندان در طول دوره ی کاری شان نتوانستند کار را درست پیش ببرند در هر کاری حتما فرصت پیشرفت و ترقی وجود دارد بنابراین یک کارمند باید تمام تلاش خود را بکند تا به این پیشرفت دست پیدا کند خیلی از کارمندان به دلیل عدم پیشرفت استعفا میدهند.


2-آیا مهارت ها و استعدادهای کارمند برای انجام کار در سطح مناسبی است؟
گاهی کارمند از نوع توقعات کارفرما با خبر است اما به دلیل عدم توانایی یا مهارت های کافی در برخی از موارد هم عدم اعتماد به نفس تصمیم به استعفا میگیرد. مهارت های افراد از جمله (مهارت های نرم افزاری و یا فنی) ابزارهای مناسب کاری هستند هر کارمندی باید خود را مجهز به این مهارت ها کند.


3-آیا کارمند از انگیزه ی کافی برخوردار است؟
آموزش به کارمندان در درجه ی اول به ماندگاری آنها در یک کار و البته افزایش انگیزه کمک خواهد کرد. کارمندان خیلی از اوقات چون انگیزه ای ندارند کار را ترک میکنند و اغلب این بی انگیزگی باعث عدم موفقیت  آنها میشود.


4-آیا ایرادی در روند استخدامی شرکت وجود دارد؟

گاهی اوقات شرکت نمیتواند روند استخدامی کارمندان را کامل کند مثل بیمه، پورسانت یا مزایای دیگری که در هنگام استخدام به کارمند وعده داده میشود و در نهایت عملی نمیشود.


5-خصوصیات اخلاقی کارمندان چگونه است؟

شما به عنوان یک کارفرما باید کارمند را خوب بشناسید. هر کسی خلق  خوی شخصی خود را دارد. وقتی کسی را استخدام میکنید باید فرهنگ و آداب و رسوم همه را در نظر بگیرید بعضی از افراد خیلی روی اصول اخلاقی حساس هستند و در صورتی که خلق و خوی شان با کار سازگار نباشد کار را ترک میکنند.


6-آیا انتظارات کارفرما زیاد است؟

به نسبت نوع کار و وظیفه ای که به کارمندان محول میکنید باید از آنها انتظار داشته باشید. انتظار بیش از حد از کارمندان باعث نارضایتی آنها شده و در نهایت کار را ترک خواهند نمود. واقع بین باشید به کارمندان فرصت بدهید خود را در کار جا بیندازند.


7-ارزیابی بازخورد کارمندان چگونه است؟
شما باید کارمندان را ارزیابی کنید حتما پیشرفتهایشان را ببینید و تشویقشان کنید. بازخورد کاری کارمندان بسیار مهم است اگر بازخورد منفی باشد کاری انجام نمیشود. تشکر و قدر دانی از کارمندان را فراموش نکنید.


8-آیا رفتار شما به عنوان یک کارفرما اصولی است؟

رفتار کارفرما و خلق و خوی آن ارتباط مستقیمی با رفتار کارمندان دارد. هر چقدر که کارفرما دلسوز باشد کارمندان هم دلسوز خواهند بود. کارفرما باید از نظر اخلاقی به گونه ای باشد که کارمندان و تیم کاری را هدایت کرده و برای آنها الگو باشد.


9-همکاری اعضای گروه شما تا چه حد مثبت است؟
معمولا پروژه های کاری با همکاری کارمندان انجام میپذیرد شما باید به عنوان کارفرما وظیفه ی هدایت این گروه را بر عهده بگیرید. گروه شما زمانی موفق است که سر گروه خوبی داشته باشد. کارمندان باید با یکدیگر کنار بیایند و این کار را شما باشد انجام دهید در غیر این صورت همکاری گروهی امکان پذیر نخواهد بود.


10-آیا کارمندی که استعفا میدهد در دیگر موقعیت های کاری موفق خواهد شد؟

کارمندانی که استعفا میدهند معمولا به محیط هایی میروند که شبیه به محیط کاری اول نباشد آنها به توانایی های خود نگاه کرده و موقعیت های دیگری را برای خود در نظر میگیرند. معمولا استعفا به دلیل عدم رضایت از شرایط کاری است و این در بعضی از مواقع هشداری برای کارفرمایان است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،17 اردیبهشت 93
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 16 اردیبهشت 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر