زیوجین آرونسکای از کسب و کار اینترنتی میگوید

پنجشنبه ، 18 ارديبهشت 1393 ، 09:03


یوجین آرونسکای موسس فروشگاه اینترنتی است او انواع و اقسام کتاب ها را در زمینه های مختلف از جمله کتاب درسی و دانشگاهی در وب سایت خود   www.wecomparebooks.comبه  فروش میرساند. یوجین این کتاب ها را با قیمت ارزانتر از بازار به دانش جویان و دانش آموزان ارائه میدهد. با او مصاحبه ای در زمینه ی شروع کار و موفقیت در کسب و کار اینترنتی صورت گرفته است که گروه خبری بانکی دات آی آر این مصاحبه را برای شما گرد آوری کرده است.

از کسب و کارتان برای ما بگویید چه زمانی شروع به کار کردید؟
من در سال 2007 این فروشگاه اینترنتی را در بوستون راه اندازی کردم. کاری که ما انجام میدهیم فروش کتاب های مختلف است که بیشتر آن کتاب های کمک آموزشی و درسی است که البته با قیمتی ارزانتر از بازار محصولاتمان را به فروش میرسانیم.

 


چرا این ایده ی کاری به ذهن شما رسید؟
زمانی که خودم در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل بودم قیمت کتابها بسیار بالا بود و خیلی از مواقع مجبور بودم کتاب های دسته دوم بخرم. تا اینکه خودم با یک فروشگاه آنلاین مواجه شدم که کتاب ها را ارزانتر به فروش میرساند البته فرآیند کاری آن فروشگاه خیلی به روز نبود و اغلب خریدهای آنلاین ناموفق بودند به همین دلیل تصمیم گرفتم که خود یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کنم تا هم خرید آنلاین برای مردم راحت تر شود و هم با قیمت مناسب محصولاتم را ارائه دهم. در این فروشگاه ما قیمت ها را با قیمت های بیرون مقایسه کرده و با تخفیف زیاد کتاب ها را به فروش میرسانیم.


با چه مشکلاتی در زمینه ی کارتان مواجه شدید؟
از زمانی که فارغ التحصیل شدم این فروشگاه را راه اندازی کردم. البته ساخت یک فروشگاه اینترنتی چندان راحت نیست. بنابراین من از استادانم در این زمینه راهنمایی هایی را کسب کردم تا بتوانم با دیگر فروشگاه ها رقابت کنم. اصول اولیه ی راه اندازی یک کار برایم نا آشنا بود اما توانستم با راهنمایی دیگران و استفاده از تجربیات آنها موفق شوم.


آیا در کسب وکارتان شریک هم دارید؟
از روز اول چون ایده ی کار برای خودم بود تصمیم داشتم خودم کار را شروع کنم اما چون از لحاظ پشتیبانی و فنی سایت نیاز به متخصص داشت از دوستانم در این زمینه کمک گرفته و با یکدیگر همکاری میکنیم.


رسانه های اجتماعی چقدر در کسب و کار اینترنتی تاثیر گذار هستند؟ آیا برای تبلیغات میتوان از آنها استفاده نمود؟
این روزها رسانه های اجتماعی طرفداران زیادی دارند بنابراین تبلیغات در این رسانه ها بسیار اثر گذار است. استفاده از رسانه های اجتماعی به منظور برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطب بسیار خوب است و البته اگر به دور از هرگونه سوء استفاده باشد میتواند برای تبلیغات آنلاین هم استفاده بشود. مثلا خود ما به صورت آنلاین با مشتریان در ارتباط هستیم. مثلا من بیشتر از توییتر استفاده میکنم اما تمام کاربران سایت ما که با ما روزانه در ارتباط هستند فقط از طریق خود وبلاگ خریدهایشان را انجام میدهند و ما از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات استفاده میکنیم.


تجربه تا چه حد میتواند به کارآفرینان و مدیران تازه کار کمک کند؟
تجربه ما به اهدافمان بستگی دارد. اگر به دنبال اهداف خود باشیم باید در این زمانه تجربه کسب کنیم استفاده از تجربیات دیگران مفید است اما تجربیات شخصی بیشتر روی افراد اثر گذار خواهد بود.


اهداف کاری شما چیست؟
هدف من در درجه ی اول صرفه جویی دانش جویان و دانش آموزان در خرید کتاب های درسی است. دانشجویان باید برای خرید کتابهای درسی در یک دوره مثل کارشناسی حدود 1000 دلار بپردازند بنابراین گاهی مجبور به اخذ وام دانشجویی میشوند بنابراین این فروشگاه میتواند کتاب ها را با قیمت ارزانتر به دانشجویان ارائه دهد. از همان روزهای اولیه  شرکت من زمان زیادی را صرف تلاش برای همکاری با دانشگاه ها و سازمان های دانشجویی به منظور کمک به دانش آموزان و دانشجویان کرده است تا با تخفیف های ویژه کمکی به اقتصاد دانشجویان کند.


در انتها توصیه شما به کسانی که میخواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند چیست؟
خوب در این راه ممکن است مشکلات و موانعی وجود داشته باشد اما خوبی کسب و کار اینترنتی این است که محدودیتی برای مشتریان وجود ندارد و ما به سادگی میتوانیم محصولاتی را که میخواهند در اختیارشان بگذاریم. اما توصیه اصلی من به آنها این است که اگر طالب کار اینترنتی هستند باید سختی های کار را تحمل کنند برای رسیدن به یک تجارت خوب و موفق شدن در آن باید ایده های کاری خوب داشته باشند به کار تنوع ببخشند تا سختی های کار برایشان کمتر شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 10 پیشنهاد برای آخر هفته رویایی منتخب موفق ها
بانک مرکزی ایران از آغاز تا امروز ◄

مطالب مرتبط
بنر