روش های جذب سرمایه گذار برای آغاز یک کار

شنبه ، 27 ارديبهشت 1393 ، 08:04

 

شروع یک تجارت چالش ها و مسائل مختلفی دارد که کسی که می خواهد وارد عرصه کار و تولید شود باید مرد میدان این مسائل باشد و تلاش کند هریک از مشکلات را با تدبیر و به بهترین شکل حل نما ید.

به گزارش بانکی دات آی آر، دشوارترین قسمت آغاز یک کار جذب سرمایه گذار است. اگرشما فرد ثروتمندی باشید می توانید با اتکا به منابع خودتان راسا کارتان را راه اندازی کنید اما حقیقت این است که تعداد افرادی که اینچنین هستند محدود است و در اغلب موارد نیاز به سرمایه گذار داریم در این گزارش راه های جذب سرمایه گذار را مطرح می کنیم.

1.ارائه ایده های تجاری مناسب و تخصصی

برای جذب سرمایه گذاران باتجره باید ایده تجاری تخصصی و مدونی داشته باشید تا بتوانید نظر سرمایه گذار را جلب کنید. در این صورت می توانید با خیال راحت به سراغ سرمایه گذاران متخصص در حرفه خودتان بروید و مطمئن باشید در شرایطی که کار شما را قابل تجاری سازی ببینند و از بازگشت سرمایه شان مطمئن شوند در تجارت شما سرمایه گذاری می کنند.

2.آشنایی قبلی

سعی کنید اول به سراغ کسانی بروید که با آنها آشنایی قبلی دارید . سرمایه گذاران درحکم شرکای کاری شما خواهند بود پس دقت کنید افراد مناسب را انتخاب کنید.درصورتی که می خواهید شریک جدید بگیرید اگر فرهنگ و خلقیات افراد جدید با اعضای پیشین گروه شرکا سازگار نیست از دعوت گروه اول به همکاری خودداری کنید.

3.صبور و انتقاد پذیر باشید

موفقیت در یک تجارت در گرو ایجاد اعتماد متقابل است برای این کار باید صبور باشید و سعی کنید اعتماد طرف مقابلتان را جلب کنید در این مسیر اگر مورد انتقاد قرار گرفتید و یا اینکه نظرات کارشناسی معتبری از سوی سرمایه گذار مطرح شد حتما آنها را بپذیرید و به کار ببندید.

4. بین دسترسی و موفقیت تفاوت وجود دارد.

عده زیادی از سرمایه گذارها حاضرند به سخنان شما گوش داده و برنامه تجاری تان را مطالعه کنند. اما از این مرحله که مرحله دسترسی به سرمایه گذار است تا مرحله موفقیت یعنی هنگامی که او چک را به نام شما و برای تامین مالی پروژه امضا می کند تفاوت زیادی وجود دارد.

5.امنیت سرمایه گذاری

امنیت سرمایه گذاری و احساس امنیت تفاوت های ظریفی نهفته است و سرمایه گذاران بیش و پیش از اینکه به اصل امنیت نیاز داشته باشند باید احساس امنیت را در خود احساس کنند؛ احساسی که با تعامل شما و سرمایه گذار حاصل می شود.

6.استفاده از تبلیغات

استفاده صحیح از ابزار های تبلیغاتی یکی از راهکار های مناسب برای جلب سرمایه گذار است اما باید دقت کنید هرحرفه وکار تازه ای روش های تبلیغاتی خاص خودش را می خواهد یک تجارت الکترونیک شیوه های متفاوت تبلیغاتی با یک تجارت در حوزه محصولات غذایی نیازدارد.

7.دردسترس باشید

یکی از اقدامات ویژه ای که در رابطه با سرمایه گذاران باید رعایت کنید در دسترس بودن است. شما همیشه باید برای پاسخگویی به سرمایه گذارتان آماده و در دسترس باشید.

تلفن همراه خاموش، حضور در جلسات مداوم و مسائلی از این دست سرمایه گذار را فراری میدهد.

8.قرارداد حرفه ای ببندید

قرارداد سرمایه گذاری از پیدا کردن سرمایه گذار و متقاعد کردن او به مشارکت سخت تر است. قرارداد را جدی بگیرید و از یک وکیل یا فرد آشنا به حقوق تجارت بخواهید قرارداد محکم و همه جانبه ای را تنظیم کند. به اصطلاح جنگ اول به از صلح آخر است پس از ابتدا یک قرارداد حرفه ای ببندید و به این ترتیب از مشکلات احتمالی بعدی بکاهید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► تصویر ویلای 165 میلیاردی سفیر ایران در نروژ !
پرده برداری از فساد گسترده در "ایمیدرو" ◄

مطالب مرتبط
بنر