چرا پول هایمان را هدر می دهیم؟(خرج بی خود)

پنجشنبه ، 8 خرداد 1393 ، 08:09

 

با کلی زحمت، تحمل سختی ها،گذشتن از بهترین ساعات زندگی مان پول بدست می آوریم اما گاهی در یک چشم به هم زدن کلی پول را هدر می دهیم.

به گزارش بانکی دات آی آر، هدر دادن پول از آن کار هایی است که همه افراد حد اقل یک بار در زندگی شان انجام داده اند و برخی هم به آن معتادند اما در خصوص چرایی این امر نظرات مختلفی وجود دارد.

ساعت های زیادی کار می کنید و بازهم در نیمه راه بی پول می مانید،اگر این اتفاق برایتان به مراتب تکرار می شود بدانید اسکناس هایتان شما را کنترل می کنند نه شما آنها را!

برای اغلب ما هفته آخر ماه معادل روزهای سخت بی پولی است و همواره با خود فکر می کنیم که "خدایا مگه من چه خرجی کردم که دیگه چیزی در جیبم نیست؟" سختی این امر هنگامی دو چندان می شود که متاهل بوده و احیانا" فرزند یا فرزندانی هم داشته باشیم در آنصورت است که موجود نه چندان خوشایند و جدیدی بنام قرض بتدریج همراه زندگی ما شده و تا مدتها سایه به سایه شما و افکارتان را همراهی میکند. شکی در این نیست که امروزه زندگی در شهرهای بزرگ هزینه بالایی دارد، اما اگر کمی دقت کنید متوجه می شویم که اغلب پول خود را صرف مخارج غیر ضروری می کنیم از خرید هله هوله و خوراکی های بی مورد گرفته تا خرید لوازمی که نیاز جدی به آنها نداریم.

فرهنگ مصرفی به ما آموخته برای شاد بودن، احساس  سرزندگی ،سلامتی ، خنده و داشتن دوستان خوب باید خرج کنی در حالی که این امر یک اشتباه خود خواسته از سوی کسانی است که برای پول های شما نقشه کشیده اند.

احتیاجات زندگی آن دسته از مواردی است که بدون آن ادامه حیاط تقریبا" غیر ممکن و دشوار می شود مانند محلی برای زندگی، غذا، لباس و ... اما موارد دیگری مانند داشتن یک ماشین، پوشیدن لباسهای مد روز، داشتن بهترین وسیله صوتی یا کامپیوتر و ... از مواردی است که لزوما" زندگی شما بدون آن مختل نمی شود، به اینگونه موارد خواسته یا همان wants میگوییم. آرزوها و خواسته های انسان تمامی ندارد اما باید توجه داشت که این آرزو ها باید مطابق با اندازه های ما باشد. بنابراین همواره میان خواسته و نیاز خود تفاوت بگذارید و بیشتر بفکر نیاز باشید تا خواسته.

در این گزارش اصلا به فکر این نیستیم که به شما بگوییم چطور پول های خود را خرج کنید چون خودتان این را به خوبی می دانید فقط برای استفاده درست از دارایی هایتان یک پیشنهاد داریم.

هر وقت می خواهید کالا یا خدمتی را بخرید برای 10 ثانیه وقت بگذارید و بگویید چرا؟

اگر پاسخ روشنی برای سوالتان داشتید برای خرید معطل نکنید اما اگر برای کارتان توجیه آوردید و دلیل خاصی نداشتید بدانید که مشغول انجام یک از اشتباهات زندگی تان هستید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 


► چرا طلافروشان مالیات بر ارزش افزوده نمی دهند؟
ویژگیهای خودرو خودکار گوگل ◄

مطالب مرتبط
بنر