مدیریت خانمها در زندگی و کار

شنبه ، 17 خرداد 1393 ، 13:54


امروزه خانمها هم در عرصه ی علمی و تحصیلی و در عرصه ی کار و تجارت در سطح بالایی مشغول به فعالیت هستند. خیلی از خانمهای متاهل نیز هم تحصیل میکنند و هم شاغل هستند و البته به خوبی و با برنامه ریزی خوب از مدیریت امور خانه و زندگی هم بر می آیند. همیشه خانمها قدرت برنامه ریزی و نظم دهی بیشتری دارند آنها میتواند چند کار را مدیریت کرده و تمام آنها را با دقت انجام دهند. خیلی از خانمها در حال حاضر به کارآفرینی مشغول هستند هم فعالیت اقتصادی داشته و هم علاوه بر درآمد زایی به اشتغال و تولید هم کمک میکنند.

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر در اوایل دهه 1970 ویرجینا شاین دانشمند علوم اجتماعی نشان داد که ویژگی ها و صفات رهبری و مدیریت هم در زنان و هم در مردان وجود دارد اما طبق تحقیقات خانمها بهتر میتوانند از این صفات و ویژگی ها بهرمند شوند چون اصولا خانمها محافظه کار تر هستند و قدرت تصمیم گیری بهتری دارند چون آنها بیشتر به جزییات توجه میکنند و از ابعاد مختلفی به یک موضوع مینگرند.


در یک بررسی که در سال 2013 در مدرسه ی کسب و کار استرن در نیویورک انجام گرفت تمام دانشجویانی که قابلیت رهبری و مدیریت در زندگی شخصی را داشتند بهتر توانسته بودند که در کار مدیریت و برنامه ریزی کنند. خانم ها هم در عین اینکه برای زندگی شخصی و خانواده برنامه ریزی میکنند در کار نیز با برنامه ریزی پیش میروند به گونه ای که مدیریت زمان بهتری نسبت به آقایان دارند.


همچنین سبک مربی گری آقایان و خانمها با یکدیگر متفاوت است. مردها تقریبا روی کنترل کار حساسیت دارند اما خانمها بیشتر احساسات و عواطف را در کار دخیل میکنند بنابراین حساسیت بیشتری نشان میدهند و جزئی نگر هستند. طبق تحقیقات انجام شده خانمها مدیریت زمان بهتری دارند آنها با تنظیم زمان در حد مناسب خود برای هر کاری وقت و برنامه ریزی انجام میدهند بنابراین به خوبی میتوانند در مدت زمان کوتاه به تمام کارهای روزانه در کار و منزل بپردازند.


تقریبا حس مدیریت هم در مردان و هم در زنان به یک میزان و به صورتی ذاتی وجود دارد خانمهایی که مدیر هستند حتی در سطح ارشد بیشتر از آقایان روی احساس و انگیزه دادن به کارمندان تلاش میکنند آنها روی خلاقیت، توسعه مهارت کارمندان در کار توجه بیشتری میکنند بنابراین نتیجه ی بهتری هم میگیرند.


اما محیط های کاری با یکدیگر متفاوت هستند بنابراین سبک مدیریتی افراد ممکن است با هم متفاوت باشد اینکه خانم ها مدیریت بهتری دارند به این دلیل است که آنها نگاه ظریف تری به موضوعات کاری داشته سعی میکنند که کار را به نحو احسن پیش ببرند. به طور کلی برنامه ریزی که خانمها چه در کار و چه در زندگی برای خانواده دارند از نظم بیشتری برخوردار است چون تمام جزییات کاری را موثر دانسته و سعی میکنند که نتایج کار را تا حدودی پیش بینی کنند بنابراین روند کاری منظم تری خواهند داشت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


► نظر سیف درباره اخذ جریمه دیرکرد بانکی
قرارداد های آتی در بورس به چه معناست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر