ایسنا نوشت:
شورای رقابت در جلسه عصر روز گذشته – چهارشنبه – دستورالعمل جدید قیمت خودرو را تصویب کرد که بر مبنای آن ماشینهای داخلی از 3.7 تا 6.9 درصد افزایش قیمت داشتند.
شورای رقابت این بار به شکل رسمی مقادیر مد نظر را در فرمول قرار داد و در بستهای قیمتهای جدید تصویب شده را اعلام کرد.
اما فرمول فعلی در یک نقطه ابهامی بزرگ دارد که آن بحث قیمت خودروی پژو ۲۰۶ است.
در فرمول جدید شورای رقابت قیمت مصرفکننده در سال 93 برای 206 تیپ 5 معادل 28 میلیون و 200 هزار تومان و برای 206 صندوقدار V8 ، 28 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
این در حالی است که در حال حاضر قیمت کارخانه چند میلیون بالاتر از نرخ جدید شورای رقابت محاسبه میشود؛ به این ترتیب که قیمت 206 تیپ 5 معادل 34 میلیون و V8 معادل 34 میلیون و 500 هزار تومان معامله میشود.
این رقم در بازار آزاد نیز افزایشی چهار میلیون تومانی نسبت به کارخانه پیدا میکند.
اما دلیل اصلی این اختلاف قیمت تفاوت دیدگاه خودروسازان با طراحان فرمول اولیه قیمت خودرو در سال پایه است.
رضا شیوا – رییس شورای رقابت – در این باره گفت: خودروساز مدعی است که از ابتدا درباره سال پایه قیمت خودرو با مسئولان وقت شورای رقابت به توافق نرسیده و تفاوت قیمتها به این دلیل است.
به گفته شیوا نمایندگان شرکت خودروسازی مربوط روز شنبه به شورای رقابت خواهند رفت تا نحوه مدیریت این اختلاف قیمت را مشخص کنند ولی تا آن زمان احتمالا همچنان بین قیمت مد نظر شورا و خودروساز تفاوتی چند میلیون تومانی باقی خواهد ماند که در چند ماه گذشته نیز در بازار وجود داشته است.
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
=================
- برداشت یارانه خرداد ماه
- شگرد عجیب برای کلاهبرداری از مرد طلافروش
- ثروتمندترین گروه تروریستی جهان چه کسانی اند؟
- استخدام های روز- ۲۱ خرداد ۹۳
- رادیو مذاکره: تبلیغات اینترنتی و ایمیل مارکتینگ
- واردات بنزین متوقف شد
- «001» نماد محبوبيت ايران در تاجيكستان
- انهدام بزرگترین باندکلاهبرداری پیامکی
- خون مصنوعی در راه است!
- استخدام ۵ هزار نیروی جدید در اورژانس
- شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی
- تدبیر پلیس برای تحصیلکرده هایبیکار
- افزایش سقف جوایز سپردههای قرضالحسنه