10 اقدام حیاتی پس از بیکار شدن

شنبه ، 7 تیر 1393 ، 09:02

 

بیکاری و اخراج یا ترک کار به خاطر مشکلات موجود در محیط کار، مطلوب هیچ یک از ما نیست اما یک حقیقت آن است که حتی بزرگترین کارآفرینان جهان چون استیو جابز و بیل گیتس هم یک بار تجربه اخراج شدن را دارند.

به گزارش بانکی دات آی آر، اگر خدای نکرده به هر دلیل بیکار شدید حتما ناراحت شوید! این حق شماست که ناراحت و نگران باشید که آینده کاری شما به کجا ختم می شود و قبوض را چطور پرداخت کنم. اما حالا اگر به انداز ه کافی نگران شدید 10 راهکار که به شما کمک می کند بهتر تصمیم بگیرید معرفی می کنیم:

 

 

1. استرس تعطیل

استرس را باید زمانی می داشتید که مشغول کار بودید این استرس مثبت به شما کمک می کند کارتان را به بهترین نحو انجام دهید و به این ترتیب کارتان را حفظ کنید.

حالا اگر به هر دلیل مشکلات مالی شرکت ، اشتباهات شخصی خودتان یا مانع تراشی برخی همکار نما ها !!! بیکار شدید مشکلی نیست اصلا جای نگرانی نیست. حالا وقت عمل رسیده و الان فرصتی است که می توانید آینده درخشانی برای خودتان رقم بزنید و یک دنیا کار هست که می توانید انجام دهید.

2. فکر کنید

به جای استرس ملامت و سرزنش کردن خودتان و دیگران بهتر است یک کار دیگر بکنید بهترین پیشنهاد ما برای شما این است که فکر کنید خوب دقیق و منطقی شما باید عوامل و عللی که شما را در جایگاه کنونی قرار داده شناسایی کنید.

برای این کار لازم است بی طرف باشید و به هیچ کس حتی خودتان سخت نگیرد. یک لیست علل و عوامل بیکار شدن خودتان را تنظیم کنید.

حالا راهکار هایی که به واسطه آن ها می توانید خودتان را تغییر دهید مشخص کنید.

این به آن معناست که عوامل و کاستی های قابل جبران که در درون شخص شماست یا مهارت های لازمه که فاقد آن هستید را شناسایی کنید و برای رفع آنها اقدام کنید.

3. ورزش کنید

نشستن در خانه و نگاه کردن به در و دیوار به شما هیچ کمکی نمی کند، لطفا به اعضای خانواده پرخاش نکنید آنها کمترین تقصیر را در وضعیت کنونی شما دارند . پیشنهاد ما به شما این است که هر روز صبح یک ساعت مشخص را به ورزش اختصاص بدهید به این ترتیب میزان استرس شما به شکل مطلوبی کاسته می شود و ترشح آدرنالین به شما سرزندگی و امید می بخشد.

4. توکل کنید

اصلا مهم نیست پیرو کدام مذهب یا نگرش دینی باشید مهم این است که به نیروی برتر هستی که نهایت انرژی و قدرت است اعتماد کنید و از او مدد بخواهید .

این کار به شما انرژی بیکرانی هدیه می دهد  و پشتتان را حسابی گرم می کند. بهترین پارتی کل هستی همیشه در دسترس شماست و می تواند معجزه کند پس چرا سراغ دیگری بروید.

5. به پس اندازتان رجوع کنید

اینکه ما در گزارش های متعدد بارها و بارها از شما خواستیم مبلغی از حقوق ماهیانه تان را پس انداز کنید برای این روزهای بحرانی مثل امروز است. ببینید چقدر پول  دارید و  با این مبلغ چه قدر دوام می آورید.

الان شما بدون اینکه بخواهیم زیاده روی کنیم مثل اروپا هستید در زمان رکود بزرگ،  پس وقت اعمال سیاست های ریاضتی فرا رسیده بر روی همه خرج های غیر ضرور خط بکشید و سعی کنید از دارایی تان به بهترین شکل استفاده کنید.

6. جستجو را آغاز کنید

این روزها برای یافتن کار جدید منابع متعددی از روزنامه ها و اینترنت گرفته تا دوستان و آشنایان در اختیار شما هستند . پس در همین لحظه شروع کنید و سعی کنید کار های مرتبط با توانایی هایتان را پیدا کنید و برای تعیین وقت مصاحبه تلاش کنید.

7. به کم رضایت ندهید

به خاطر استرس و شرایط حساس به انجام هر کاری تن ندهید و سعی کنید کار مناسبی که به انجامش علاقه دارید انتخاب کنید کمی صبر و جستجوی دقیق کاری است که می تواند بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد با این وجود دقت کنید واقع بینی را از دست ندید و دچار توهم نشوید. شرایط را با عقل و احساستان بسنجید.

8. یاد بگیرید

سعی کنید چیزهای جدید و مهارت های تازه را فرا بگیرید . برای این کار لازم نیست در کلاس های گران قیمت ثبت نام کنید یا کار خارق العاده ای انجام دهید گاهی مطالعه یک کتاب تازه، سرزدن به سایت های آموزش رایگان و ... می تواند با کمترین هزینه بهترین نتیجه را به بار بیاورد.

9. خوش بگذرانید

تبریک می گوید شما یک تعطیلات اجباری برنده شدید از فرصت استفاده کنید و کارهایی که مدت ها دوست داشتید انجام دهید را انجام دهید.

لازم نیست خیلی خرج کنید. مرتب کردن خانه که مدت ها به تاخیر افتاده، رنگ کردن نرده ها، آب دادن به گل ها و کاشتن گلدان های جدید،رفتن به پارک، سر زدن به اقوام و دوستانی که مدت هاست از آنها بی خبرید.

10. ببخشید

سخت ترین مرحله مواجه با بیکاری مرحله بخشش است مرحله ای که در آن باید خودتان، رئیس سابق تان، همکار نامهربان، شرایط کاری سخت گذشته، رشته تحصیلی، شرایط رکود تورمی، وضع نامناسب اقتصادی و.... را ببخشید و از کنارشان بگذرید.

اگر بتوانید با خودتان وسایرین مهربان باشید به آرامش قابل توجهی خواهید رسید که آینده کاری تان راتضمین خواهد کرد. بخشیدن به این معناست که دیگر عصبانی نباشید، از بیرون به ماجرای بیکاری و اتفاقی که برایتان افتاده نگاه کنید، به خودتان برسید،ریش هایتان را اصلاح کنید، لباس مرتب بپوشید ، بخندید و تصور کنید اگر رئیس سابقتان را در خیابان یا مکان عمومی به طور اتفاقی دیدید چه عکس العملی نشان خواهید داد.

اگر فکر می کنید اگراو را ببینید به او پرخاش خواهید کرد،رویتان را برمی گردانید خودتان را به ندیدن می زنید یعنی این مرحله را به خوبی طی نکردید.

اما اگر می توانید به او لبخند بزنید و با یک سلام و احوالپرسی گرم با او برخورد کنید و بعد از خداحافظی اصلا عصبی و ناراحت نباشید به این معناست که توانسته اید ببخشید هم خودتان و هم دیگران را .

تبریک می گویم استخدام نزدیک است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 3.1 میلیون دلار آزاد شده آماده هزینه شد
3 گروه جدید بیکار در ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر