آغاز واگذاری بانکها از 23 بهمن

يكشنبه ، 6 بهمن 1387 ، 10:27

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی از قطعی شدن واگذاری سهام بانک ملت در 23 بهمن ماه و توافق با وزارت راه و ترابری برای واگذاری سهام شرکت هواپیمایی ایران ایر تور خبر داد و اعلام کرد: میزان واگذاری سهام در 10 ماه ابتدای سال جاری به 10 هزار و 500 میلیارد تومان رسید.

غلامرضا حیدری کردزنگنه از واگذاری 5 درصد سهام بانک ملت در بیست و سوم ماه جاری در بورس بر اساس توافقات صورت گرفته خبرداد و گفت: همچنین مشخص شدن وضعیت شرکت مخابرات در دستور کار هیئت واگذاری قرار دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از توافق با وزیر راه و ترابری و مسئولان سازمان هواپیمایی برای واگذاری سهام ایران ایر تور و گروه هتلهای هما خبرداد و افزود: تمام واگذاری های مذکور قبل از پایان امسال اتفاق خواهد افتاد.

وی میزان واگذاری سهام در تمام بخشها طی 10 ماه ابتدای سال جاری را 10 هزارو 500 میلیارد تومان اعلام کرد.

سهام عدالت

کردزنگنه همچنین با اشاره به پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت از 12 بهمن ماه امسال اظهارداشت: بقیه سود سهام عدالت به تدریج در مراحل بعدی پرداخت می شود.

وی میزان سود سهام مرحله اول را 360 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این سود توسط 4 بانک صادرات و سپه در شهرها و پست بانک و بانک کشاورزی در تمام روستاها پرداخت می شود.

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی گفت: قرار بود سهام 50 شرکت دولتی در پروسه سهام عدالت واگذار شود که بخش اعظم آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته به 22 میلیون نفر سهام عدالت واگذار شده است و امسال نیز تاکنون 12 میلیون نفر شناسایی شده اند، افزود: به عبارت دیگر، تاکنون 34 میلیون نفر برای دریافت این نوع سهام شناسایی شده اند و بقیه نیز تا پایان سال جاری شناسایی می شود و در کل تا پایان امسال پرونده سهام عدالت بسته می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

► با شاغل دانستن دانشجویان و خانم‌های خانه‌دار مشکل بیکاری حل نمی‌شود
مراقب باشيد ! كارآفريني يك شعار است ◄

مطالب مرتبط
بنر