اولین مجوز تاسیس بانک خصوصی در دولت نهم

شنبه ، 26 بهمن 1387 ، 14:37

بانک مرکزی اولین مجوز تاسیس بانک خصوصی در دولت نهم را صادر کرد.

 گروه سرمایه گذاری تات مجوز تاسیس بانک تات را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ کرد.

با دریافت این مجوز، بانک تات به زودی اقدام به پذیره نویسی سهام خواهد کرد. سرمایه اولیه این بانک 200 میلیارد تومان گزارش شده است.

 هم اکنون سهم بخش خصوصی از نظام بانکی کشور حدود 25 درصد است که به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، با الحاق بانک ملت به جرگه بانکهای خصوصی کشور، سهم بخش خصوصی از صنعت بانکداری ایران به 40 درصد افزایش می یابد.

مسئولان بانک مرکزی اعلام کرده اند: حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس بانک خصوصی 150 میلیارد تومان است اما افرادی که تقاضای ایجاد موسسه مالی یا بانکهایی با فعالیت محدود استانی داشته باشند می توانند با سرمایه ای کمتر از این مبلغ کار خود را آغاز کنند.

این بانک با بیان اینکه البته این متقاضیان باید اساسنامه ، کفایت سرمایه و ضوابط بانک مرکزی را بر اساس اصول رعایت کنند، تاکید کرده است: بانکهای خصوصی باید هدف جمع آوری سپرده ها و منابع از سطح جامعه و ارائه آن به کارآفرینان را رعایت کنند.

البته بانک مرکزی مردادماه امسال اعلام کرده بود: با توجه به برنامه بانک مرکزی در خصوص توسعه کیفی و کمی نهادهای پولی و همچنین بهبود و تکاملی که در ضوابط تاسیس بانک خصوصی انجام شده است، چنانچه هنوز علاقمند و مایل به سرمایه گذاری برای ایجاد بانک هستند نسبت به مکاتبه یا مراجعه به بانک مرکزی اقدام و کار خود را پیگیری کنند.

در همین حال، تعداد درخواستهایی که در گذشته به بانک مرکزی برای تاسیس بانک خصوصی ارجاع شده بود، حدود 53 مورد  گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

► گزارش مشروح آخرين وضعيت صورت‌هاي مالي بانك ملت
پول مانند ديناميت مي‌‏تواند کوه را ويران کند ◄

مطالب مرتبط
بنر