حاشيه نگاري فارس از دومين نمايشگاه بورس، بانك و خصوصي سازي

سه شنبه ، 13 اسفند 1387 ، 16:13

 

دومين نمايشگاه تخصصي بورس ، بانك و خصوصي‌سازي امروز با معرفي 10 شركت برتر اين نمايشگاه و چند حاشيه به پايان رسيد.

 دومين نمايشگاه تخصصي بورس، بانك و خصوصي‌سازي كه از روز شنبه10 اسفند به مدت چهار روز برگزار شده بود ساعاتي پيش با معرفي 10 شركت برتر اين نمايشگاه و چند حاشيه به پايان رسيد.


بر اساس اين گزارش، با تصميمات مسئولين مبني بر انتخاب10 شركت برتر حاضر در اين نمايشگاه ، از ميان شركت‌هاي كارگزاري سه شركت كارگزاري خصوصي مفيد، راهبرد و حافظ و از ميان شركت‌هاي بورسي شركت‌هاي سرمايه‌گذاري غدير، ايران خودرو، سرمايه‌گذاري اميد، فولاد خوزستان و بانك اقتصاد نوين و ملت معرفي شدند و شركت‌ ملي مس نيز به عنوان اطلاع‌رساني برتر نمايشگاه برگزيده شد.


از شركت‌هاي بورس اوراق بهادار و سپرده‌گذاري مركزي تسويه وجوه نيز تقدير شد.


دومين نمايشگاه تخصصي بورس، بانك و خصوصي‌سازي در حالي با اعلام اين شركت‌ها و اهداء لوح توسط رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضاي هيات مديره سازمان، مديرعامل شركت بورس و مديرعامل شركت سپرده گذاري مركزي و تسويه وجوه به پايان رسيد كه اين نمايشگاه بدون حاشيه نبود.


حاشيه اول مربوط به بهبود شرايط و فضاي برگزاري نمايشگاه و تعداد شركت‌هاي حاضر در نمايشگاه مربوط است كه در قياس با سال گذشته از وضعيت بهتري برخوردار بوده به طوري كه دو سالن مطلوب نمايشگاه بين‌المللي تهران يعني سالن‌هاي ميلاد و 31 براي حضور شركت‌ها در نظر گرفته شده بودند.


اما حاشيه دوم و ملموس اين نمايشگاه غيبت خواسته و ناخواسته چند نهاد و شركت مطرح بورس بود.
اين نمايشگاه در حالي با حدود 112 شركت بورسي و غير بورسي برگزار شد كه سازمان خصوصي‌سازي و شركت هاي فولاد مباركه و مخابرات در كنار صنايع هواپيمايي ايران از جمله غايبان اصلي اين نمايشگاه بودند.


بررسي‌هاي فارس از دلايل غيبت اين چند نهاد و شركت حكايت از آن دارد كه غيبت سازمان خصوصي‌سازي و فولاد مباركه به دليل مسائل مالي و اختلاف نظر با مسئولين برگزار كننده نمايشگاه بود.


اكثر بازديدكنندگان از همان ابتدا سراغ شركت مخابرات را مي‌گرفتند تا از آخرين وضعيت اين شركت مطلع شوند اما صابر فيضي مدير عامل مخابرات در پاسخ به اين سوال فارس كه چرا مخابرات در اين نمايشگاه حضور نداشت اظهار داشت: در جريان برگزاري اين نمايشگاه نبودم و كسي چنين موضوعي را به من اطلاع نداد.


به هر حال غيبت اين شركت ها و سازمان خصوصي‌سازي در شرايطي اتفاق افتاد كه عدم استقبال مردمي از اين نمايشگاه به دليل زمان نامناسب ديگر حاشيه آن بود.
مسئولين برگزار كننده اين نمايشگاه در صدد برگزاري دومين نمايشگاه در آذر ماه بودند اما تقويم نمايشگاه بين‌المللي تهران چنين امكاني را نداد.


حضور دو هيئت سرمايه‌گذاري از كشورهاي عراق و آذربايجان نيز ديگر حاشيه دومين نمايشگاه بورس، بانك و خصوصي‌سازي بود.

منبع: خبرگزاری فارس

► توافق دولت و مجلس براى تعيين نرخ سود
خودپردازها جریمه می شوند ◄

مطالب مرتبط
بنر