سرقت چند ثانيه يي از بانک ها

شنبه ، 17 اسفند 1387 ، 15:30

سارق زيرک با کمين در بانک ها پول هاي مشتريان را از روي پيشخوان مي دزديد و به سرعت فرار مي کرد.

چندي قبل مردي که چهار ميليون تومان از پول هايش در بانک سرقت شده بود به شعبه اول دادياري دادسراي ناحيه 27 تهران رفت و در اظهاراتي گفت؛ براي واريز پول به حسابم به بانکي در حوالي بزرگراه نواب رفته بودم، شعبه شلوغ بود و من در حال تکميل فيش، چهار ميليون تومان چک پولم را روي پيشخوان گذاشته بودم.در يک لحظه مردي که پشت من ايستاده بود چک پول ها را دزديد و از بانک خارج شد.

با شکايت اين مرد داديار هاشميان پرونده را براي انجام بررسي هاي تخصصي و شناسايي سارق به پايگاه هشتم پليس آگاهي ارجاع داد.

از آنجا که بانکي که در آن سرقت رخ داده بود به دوربين مداربسته مجهز بود تصاوير ضبط شده در روز حادثه به دقت بررسي و چهره سارق که مردي ميانسال بود شناسايي و چند روز بعد سرقت مشابهي در يکي از بانک ها به پليس گزارش شد.

مالباخته که اظهاراتش شبيه گفته هاي اولين شاکي بود، توضيح داد؛ پنج ميليون تومان چک پول روي پيشخوان بانک گذاشته بودم و سرم به پر کردن فيش بانکي گرم بود که مردي پول هايم را دزديد و گريخت.

در پي اظهارات دومين شاکي چون اين احتمال وجود داشت که عامل هر دو سرقت يک نفر باشد و از سويي بانکي که سرقت در آن اتفاق افتاده بود دوربين مداربسته نداشت مالباخته به پليس آگاهي فرا خوانده شد و پس از ديدن تصاوير ضبط شده از اولين سرقت دزد پول هايش را شناسايي کرد. به اين ترتيب مشخص شد متهم دزدي حرفه يي است و احتمال دارد باز هم به دستبردهايش ادامه دهد.

تحقيقات براي دستگيري متهم ادامه داشت تا اينکه چند روز قبل وقتي ماموران کلانتري نواب براي سرکشي روزانه به بانکي در حوزه استحفاظي شان رفتند متهم را که در صف بانک در کمين يکي از مشتريان بود، شناسايي و دستگير کردند.

آنها در بازرسي از اين مرد 51 ساله که حبيب نام دارد پنج فقره چک پول و يک ميليون تومان پول نقد و يک فقره چک بانکي به دست آوردند و او را به کلانتري بردند. حبيب هنگامي که تحت بازجويي قرار گرفت اعتراف کرد صبح همان روز از دو شعبه ديگر بانک سرقت کرده است.

او سپس پنج فقره دزدي ديگر را نيز پذيرفت و با اعلام اينکه از اين راه 30 ميليون تومان به دست آورده است، گفت؛ با توجه به وضعيت ظاهري و سن و سالم وقتي پشت سر مشتريان بانک در صف مي ايستادم هيچ کس شک نمي کرد و من هم در فرصتي مناسب که مشتريان در حال انجام کارهاي بانکي بودند پول و چک پول هايشان را در چند ثانيه برمي داشتم.

در پي اعترافات حبيب ماموران در بانک اطلاعاتي خود به جست وجوي نام وي پرداختند و دريافتند او از افراد سابقه دار است که مدت ها قبل به اتهام سرقت دستگير و زنداني شده اما با پايان دوران محکوميتش دوباره اعمال مجرمانه اش را از سر گرفته است.

منبع: سایت همشهری آنلاین

► لمس يك هزار تومان براي دلا‌ر
9 راه تاثير بحران جهان بر اقتصاد ايران ◄

مطالب مرتبط
بنر