جابه‌جایی مدیران در بانک مرکزی

دوشنبه ، 24 فروردين 1388 ، 13:23

رامین پاشایی فام، دبیرکل بانک مرکزی و فرهاد نیلی، معاون اقتصادی بانک مرکزی مي‌شوند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که دکتر بهمنی، رییس کل بانک مرکزی رامین پاشایی فام معاون اقتصادی بانک مرکزی را به سمت دبیرکلی این بانک که خود او پیش از رییس کلی عهده‌دارش بود منصوب خواهد کرد.

همچنین فرهاد نیلی، مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی به جای پاشایی فام معاون اقتصادی بانک‌مرکزی مي‌شود.

بهمنی در نشست روز گذشته خود با اصحاب رسانه در خصوص انتصاب دبیرکل بانک‌مرکزی که صندلي‌تان پس از انتصابش به سمت رییس کلی بانک مرکزی خالی مانده بود، تنها به این جمله بسنده کرده بود: ظرف روزهای آینده نام دبیرکل بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

بانک مرکزی تا قبل از آمدن مظاهری رییس کل سابق بانک مرکزی بدون دبیرکل بود تا اینکه مظاهری با دعوت از بهمنی که عضو هیات‌مدیره بانک ملی بود او را به سمت دبیرکلی بانک مرکزی و رامین پاشایی فام را در آبان ماه 86 به سمت معاون اقتصادی منصوب کرد.

پس از رفتن مظاهری و سپردن کرسی ریاست به بهمنی این پست خالی ماند تا اینکه روز گذشته یک منبع آگاه خبر از انتخاب رامین پاشایی فام در این پست داد.

معاون اقتصادی و دبیرکل عضو هیات‌عامل بانک مرکزی هستند. دبيركل بانك به پيشنهاد رييس كل بانك مركزی و تصـويب مجـمع عمومی منصوب شده و ضمن سرپرستی دبيرخانه شورای پول و اعتبار دادستان هيات انتظامی بانک‌ها نیز هست.

معاونان بانك از طرف رييس كل بانك مركزی نیز منصوب و وظايف آنان به‌وسيله رییس کل تعيين می‌شود.

گفتنی است بهمنی در نشست خبری روز گذشته خود اعلام کرده که درتغییر  مدیر عامل بانک ملی هیچ گونه دخالتی نداشته و انجام چنین اموری خارج از حوزه فعالیت ایشان است.

منبع: سایت خبری فرارو

► سیاست های مالی و حباب قیمت ها
تخلف 54 درصدي دولت از بودجه ◄

مطالب مرتبط
بنر