زمان توزیع سبد امنیت غذایی

بانکی دات آی آر: مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه گفت: براساس اعلام به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، توزیع سبد امنیت غذایی از روز شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش مهر، فرشید گل زاده کرمانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از توزیع سبد امنیت غذایی دولت به مناسبت ماه مبارک رمضان از شنبه هفته آینده خبرداد و گفت: براساس تصمیم دولت، قرار است سبد امنیت غذایی امسال در ۴ نوبت به دست نیازمندان برسد که بر این اساس، از شنبه قرار است سبد امنیت غذایی برای اقشار مورد هدف دولت، توزیع شود.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه افزود: در این میان انتخاب با مشمولان این طرح است که می‌توانند برای دریافت سبد خود، به فروشگاه‌های رفاه مراجعه کنند. 

وی تصریح کرد: براساس برنامه ویژه‌ای که به مناسبت ماه مبارک رمضان تدوین شده، یکهزار قلم کالا با ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف عرضه می‌شوند، ضمن اینکه در این طرح ۵ هزار قلم کالا مشمول تخفیف می‌شوند اما هزار قلم کالا ویژه ماه مبارک رمضان است. از سوی دیگر، چای و رب گوجه فرنگی ۳۰ درصد، حبوبات ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف، کنسرو ۲۵ درصد تخفیف، خرما ۲۵ درصد تخفیف، برنج ۱۰ درصد تخفیف، شکر با ۱۰ درصد تخفیف و اقلام پروتئینی هم با ۱۰ درصد تخفیف عرضه خواهند شد، ضمن اینکه در مجموع سفره افطار خریداران کالا از فروشگاه زنجیره ای رفاه، ۱۵ تا ۲۰ درصد سفره ارزانتری را تهیه خواهند کرد.

گل زاده کرمانی گفت: صنعت خرده‌فروشی در دنیا نبض اقتصادی کشورها است و زمانی که می‌خواهند وضعیت اقتصادی کشور را بسنجند، خرده‌فروشی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند، این در حالی است که اولین نشانه‌های رکود و مشکلات اقتصادی در این واحدها بروز و ظهور می‌کند. در ایران هم صنعت خرده‌فروشی ۷۰ میلیارد ارزش دارد که در ۶ سال اخیر، ۲۹ درصد رشد داشته است. 

وی اظهار داشت: هنوز صنعت خرده‌فروشی در ایران سنتی است و ۹۰ درصد از این صنعت، از کانال‌هایسنتی عرضه می‌شود که این امر هزینه‌ها را بالا می‌برد اما به هرحال تلاش کرده ایم که بتوانیم با تعامل نزدیک با تولیدکنندگان، هزینه‌ها را به شدت کاهش داده و زمینه را برای رفاه بیشتر مردم فراهم کنیم.

به گفته مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه، در بعد فروش باید قیمت و کیفیت را با هم لحاظ کرد، به این معنا که کاهش قیمت همراه با افزایش کیفیت باشد اما تلاش داریم که محصولات سلامت‌آفرین را هم توزیع کنیم. البته دولت هم باید توجه ویژه‌ای به صنعت داشته باشد، چراکه این صنعت بسیار اشتغال‌زا است و ایجاد یک فروشگاه جدید، اشتغالزایی بالایی را ایجاد می‌کند، ضمن اینکه کانال های رسیدن مردم به کالاهای مورد نیازشان نیز با تعامل مستقیم با تولیدکنندگان، بسیار روان تر و کم هزینه‌تر می‌شود.

گل‌زاده از طرح ویژه‌ای برای خروج از رکود خبرداد و گفت: حال که دولت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را انجام می‌دهد، می‌تواند بدون تزریق نقدینگی، به کشاورزان رفاه کارت بدهد تا از فروشگاه‌های ما در سراسر کشور خرید کرده و در مقابل، محصولاتشان را در اختیار ما بگذارند تا به تولیدکنندگان طرف قرارداد خود بدهیم و از این طریق، هزینه تولید و بسته بندی کالا را کاهش داده و کالای با کیفیت و قیمت مناسب هم به دست مردم بدهیم.

وی در ادامه در خصوص انصراف از خرید باشگاه پرسپولیس نیز گفت: پرسپولیس و استقلال دو برند ملی هستند که بسیار باارزش هستند و اعتقاد داریم که بدون یک نظام اقتصادی و بدون ساختار مشخص، واگذاری این دو باشگاه محکوم به شکست است، این در حالی است که خریدارانی هم که مراجعه کرده اند، کارنامه مدیریتی و اقتصادی مناسبی نداشتند درحالی که ما براساس یک مطالعه که باشگاه‌های ورزشی معتبر دنیا در انگلیس و اسپانیا را مورد مطالعه قرار می داد، به این نتیجه رسیدیم که یک باشگاه از سه منبع درآمد روز- بازی، حق پخش و تجاری سازی برند می تواند اداره شود که در انگلیس روز- بازی مدنظر است و در اسپانیا حق پخش درآمد خوبی برای باشگاه‌های ورزشی دارد در حالی که ایران باید بر روی تجاری سازی برند کار کند.

گل زاده از مخالفت سهامداران با خرید باشگاه پرسپولیس خبرداد و گفت: بر این اساس طرحی که داریم، هر خریداری که پرسپولیس را بخرد، حاضر به همکاری با او در تجاری سازی برند هستیم و خود وارد خرید مستقیم نمی شویم، ضمن اینکه اجاره سه ساله باشگاه نیز طرح محکوم به شکست است و حداقل باید اجاره ۱۵ ساله باشد که بتوان برای آن برنامه داشت.

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *