۳۸ درصد از پاسخ دهندگان درباره ی چشم انداز کسب و کار در ایالات متحده آمریکا خوش بین بودند، که به نسبت ۳۰درصد سال گذشته این خوش بینی با افزایش همراه بوده است. مصرف بیشتر از سوی مشتریان و مصرفکنندگان به بهبود وضعیت سود شرکتها منجر شده، و جای شگفتی چندانی باقی نمی ماند که چرا روسای شرکتهای بین المللی درباره ی بازار پر مصرف امریکا بیشترین نظر مثبت را دارند.
با این حال، در مقایسه با سال ۲۰۱۴، خوش بینی ها درباره ی بازار چین حدودا ۴% کاهش یافته است. در میان بار سنگین بدهی های دولتهای محلی و کسادی و افت قیمتهای املاک، رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۴ به کمترین میزان خود طی ۲۴ سال گذشته رسید. این درحالیست که کماکان ۳۴ درصد از مدیران و روسای شرکتهای بزرگ به انجام کسب و کار در چین در سال ۲۰۱۵ خوش بین هستند.
در کل، مدیرعاملانی که مورد بررسی و نظرسنجی قرار گرفته اند، امسال بیشترین خوش بینی را نسبت به بازارهای اصطلاحا جاافتاده و بالغ دارند. برای مثال از نظر پاسخ دهندگان، امسال بریتانیا نسبت به برزیل بازار جذاب تری داشته، و بهمین ترتیب خوش بینی ها نسبت به بازار ژاپن بیشتر از بازار روسیه میباشد.
منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی