مجلس نماينده خود را از شوراي پول و اعتبار فراخواند

شنبه ، 19 ارديبهشت 1388 ، 14:25

 

بانك مركزي به دليل ترس از دولت در به خطر افتادن جايگاهش، جلسات شوراي پول و اعتبار را تشكيل نمي‌دهد.

پيمان فروزش، نايب رييس كميسيون اقتصادي مجلس  با بيان اين مطلب ابراز داشت: اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس جلسه‌اي را با رييس كل بانك مركزي و معاونان وي تشكيل دادند تا دلايل عدم تشكيل جلسات شوراي پول و اعتبار مشخص شود. البته رييس كل بانك مركزي در اين جلسه حاضر نشد كه براي عدم حضور وي به ايشان تذكر داديم.


وي در پاسخ به اين سؤال كه توجيه بانك مركزي در تشكيل ندادن جلسات شوراي پول و اعتبار چيست؟ گفت: بانك مركزي هيچ دليل و توجيهي براي عدم تشكيل شوراي پول و اعتبار ندارد؛ چراكه مصوبه مجلس كاملاً قانوني بود و اين تخلف محرز بانك مركزي است؛ به همين دليل نتوانستند دفاع كنند.


وي از مشاركت نكردن مجلس در جلسات كميسون اقتصادي دولت خبر داد و گفت: ما نماينده‌اي را كه مجلس براي شوراي پول و اعتبار معرفي كرده بوديم، فراخوانديم تا به جلسات شوراي پول و اعتباري كه در كميسيون اقتصادي دولت تشكيل مي‌شود، نرود.


فروزش ابراز داشت: مجلس، كميسيون اقتصاد را براي تصميم‌گيري براي امور پولي و اعتباري موجه نمي‌دانيم و بر مصوبه خود پافشاري خواهيم كرد؛ چراكه بانك مركزي هم هيچ توجيهي براي عدم تشكيل جلسات شوراي پول و اعتبار ندارد.


نايب رييس كميسيون افتصادي مجلس ابراز داشت: بانك مركزي از دولت مي‌ترسد و نمي‌خواهد دولت جايگاه‌شان را به مخاطره بياندازد. دولت و بانك مركزي همسو با هم شوراي پول و اعتبار را تشكيل نداده و نسبت به قانون بي‌توجهي مي‌كنند.


وي در خصوص طرح استفلال بانك مركزي نيز ابراز داشت: ما طرح استقلال بانك مركزي را در مجلس هفتم داشتيم كه بر اساس آن رييس كل بانك مركزي مثل يك وزير از مجلس راي اعتماد بگيرد تا مجلس بتواند مشكلاتي را كه در كشور به وجود مي‌آيد پيگيري كند.


وي افزود: در حال حاضر اين طرح در بروكراسي كميسيون اقتصادي مجلس متوقف مانده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

► زمان دقیق واگذاری 2 بانک دولتی
دولت نهم در توزيع عادلانه درآمد ناموفق بود ◄

مطالب مرتبط
بنر