وام ساخت مسكن به وام خرید تبدیل می شود

سه شنبه ، 22 ارديبهشت 1388 ، 15:02

وزیر امور اقتصادی و دارایی از پیش بینی راهكارهایی برای تبدیل وام ساخت به وام خرید مسكن، خبر داد.


 سیدشمس الدین حسینی امروز در حاشیه نخستین همایش بین المللی تامین مالی مسكن ضمن اظهار این مطلب در جمع خبرنگاران ، در خصوص تفاوت سیستم تامین مالی بخش مسكن در ایران با دیگر كشورهای دنیا ، گفت: در صورتی كه بخواهیم تصویری از منابع تامین مالی مسكن در كشور داشته باشیم، ابتدا باید سرمایه های مردم و در كنار آن منابع بانكی را مورد توجه قرار دهیم .

وی اظهار داشت: ازآنجایی كه تامین مالی بخش مسكن در ایران از طریق بازار سرمایه كمتر صورت گرفته است، این نسبت باید در اقتصاد ایران متوازن تر شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : نسبت منابع بانكی و ارزش افزوده بخش مسكن معادل یك چهارم است كه باید به حدود 50 درصد افزایش یابد ،علاوه بر این باید بازار سرمایه را به پشتیبانی تامین مالی بخش مسكن هدایت كرد تا تنگناهای مالی بخش مسكن رفع شود.

حسینی بااشاره به اینكه در بخش تامین منابع بانكی پیش بینی شده در سال جاری، مانده تسهیلات بخش مسكن معادل 20 درصد از كل تسهیلات خواهد بود، تاكید كرد: نكته مثبتی در نظام تامین مالی بخش مسكن در كشور وجود دارد كه این امر مانع از ایجاد حباب در اقتصاد ملی می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینكه تامین مالی بخش مسكن در ایران با سفته بازی همراه نیست، گفت: باید میان ارزش واقعی مسكن و تسهیلات آن تناسب ایجاد كرد.

به گفته وی ، مهم ترین دغدغه ،افزایش سهم تسهیلات بخش مسكن از طریق بازار سرمایه است.

حسینی با اشاره به كندی در بازار معاملات سهام در گذشته ، تصریح كرد: با عرضه پنج درصد سهام بانك ملت، نشاط در بازار سهام ایجاد شده است .

وی با تاكید بر تسهیل شیوه های تامین مالی مسكن ، افزود: توسعه بازار سرمایه سبب می شود تا منابع در این بازار به گردش درآیند و این امر به تامین مالی بخش مسكن كمك شایانی می كند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت : حذف مقررات دست و پاگیر سیاست های تولیدی و حمایت از تولید در دستور كار قرار دارد كه این امر به بهبود تولید منتهی می شود.

به گفته حسینی ، اعضای هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای كسب و كار در كشور به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و بر اساس اصل 44 قانون اساسی از سوی رئیس جمهوری منصوب شدند.

ضمن اینكه پروژه عملیاتی بهبود فضای كسب و كار، در این وزارتخانه و سازمان سرمایه گذاری خارجی در حال انجام است .

وی در پایان به گشایش تامین منابع خارجی در ماه های اخیر اشاره كرد.

منبع: سایت شبکه خبر

► روابط عمومی بانک رفاه دوبار اول شد
خزانه دیگر قفل ندارد ◄

مطالب مرتبط
بنر