بنر

رقابت گوگل کروم و فایرفاکس

سه شنبه ، 13 مرداد 1394 ، 09:25

 

بانکی دات آی آر: در نوامبر 2004 موزیلا نخستین نسخه ی فایرفاکس را منتشر کرد. این مرورگر رایگان به موفقیتی بلافاصله تبدیل گشت و در اولین سال معرفی اش بیش از 100میلیون بار دانلود شد. فایرفاکس به اولین چالش گر اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت تبدیل شد که تا پیش از آن 90% از بازار مرورگرها را مال خود کرده بود و در اولین نبرد مرورگرها نت اسکیپ نویگیتور(NetScape Navigator) را شکست داده بود. ظهور فایرفاکس زنگ دومین نبرد مرورگرها را بصدا درآورد، و تدریجا با ورور مرورگرهای جدید به بازار، سهم اینترنت اکسپلورر در این میان کاهش یافت.

پس از اینکه فایرفاکس سالها پشت سر اکسپلورر، شماره ی 2 در بازار مرورگرها بود، چندی پیش گوگل کروم گوی سبقت را از مرورگر موزیلا ربود. کروم که شروع بکارش در سال 2008 بود، نسبتا سریع جای خود را باز کرد و نزدیک به 21.3% از این بازار را مال خود کرد؛ حال آنکه سهم فایرفاکس تنها 13.9% بود. شایان ذکر است که اکسپلورر کماکان با در اختیار داشتن 60% از بازار مرورگرهای اینترنتی، شماره ی یک این بازار محسوب میشود.

شکل زیر سهم بازار دومین و سومین مرورگرهای محبوب جهان_گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس_ را نشان میدهد:

منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی

► کشورهای دارای بالاترین میزان سوانح مرگبار هوایی
چگونه رزومه ای بنویسیم که ما را در کسب اولین شغل مان کمک کند ◄

بنر
بنر
بنر
مطالب مرتبط
بنر