افزایش مطالبات معوق بانک ها به 38 هزار میلیاردتومان

چهارشنبه ، 10 تیر 1388 ، 09:39

درحالی که رئیس کل بانک مرکزی اوایل سال جاری رقم مطالبات معوق بانک ها را ۳۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود، روز گذشته  گفت: آخرین آمار دفتری در مورد مطالبات معوق بانک ها ۳۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

محمود بهمنی  در خصوص حجم كلی مطالبات معوق سیستم بانكی، اظهار داشت: در حال حاضر آخرین آمار دفتری در مورد مطالبات معوق بانك‌ها 384 هزار میلیارد ریال است.

بهمنی همچنین در مورد راهكارهای بانك مركزی برای دریافت مطالبات معوق از بانك‌ها، خاطرنشان كرد: مطالبات معوق سیستم بانكی گروه‌بندی می‌شود و با هر طبقه با توجه به شرایط خاص خود برخورد می‌شود.

وی گفت: به عنوان مثال به واحد‌های تولیدی قطعا كمك می‌شود زیرا این واحدها با بخش بازرگانی و یا كسانی كه پول را در جای دیگر مصرف كرده‌اند، تفاوت دارند.

رئیس كل بانك مركزی تاكید كرد: افرادی كه در بخش بازرگانی تسهیلات دریافت كرده‌اند و در جای دیگری مصرف كرده‌اند، قطعا باید مطالبات را بپردازند و واحد‌های تولیدی نیز با یك برنامه زمان‌بندی كه از محل درآمد‌های تولیدی خواهد بود، بدهی را پرداخت خواهند كرد.

تسهیلات به بخش صنعت پرداخت شده است
بهمنی در خصوص خط اعتباری كه برای اعطای تسهیلات به صنایع در نظر گرفته شده بود، گفت: تسهیلات به بخش صنعت پرداخت شده است و در حال حاضر این بخش هیچ مشكلی برای سرمایه در گردش و واحد‌های نیمه كاره ندارد.

به گفته رئیس كل بانك مركزی سرمایه‌گذاران در بخش صنعت به راحتی می‌توانند به بانك‌های مربوطه مراجعه كنند.بهمنی در ادامه تصریح كرد: به صنایعی كه زیر 20 میلیارد ریال بدهی داشته به دلیل گزارش ارایه شده از سوی وزارت صنایع، یك سال مهلت داده شده تا بتوانند، وضعیت خود را بازسازی كنند.

منبع: روزنامه خراسان

► بانك جهاني : اينترنت پرسرعت و تلفن همراه كليد رشد اقتصاد
شبکه بانکداري الکترونيک قطع شد ◄

مطالب مرتبط
بنر