بانک‌های خصوصی جدید در راه است

پنجشنبه ، 25 تیر 1388 ، 13:59

رئیس شورای پول و اعتبار با اعلام بررسی عملکرد بانکها و بانک مرکزی در نخستین جلسه این شورا در بانک مرکزی در دور جدید فعالیت، خبرداد در جلسه آینده درباره ایجاد بانک‌های خصوصی جدید تصمیم گیری می‌شود.

 محمود بهمنی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد نخستین جلسه شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی در دوره جدید فعالیت گفت: تمام اعضای شورا و وزرای مربوطه در جلسه سه‌شنبه 24 تیر شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه جلسه شورای پول و اعتبار از ساعت 15 آغاز و تا ساعت 18 و 40 دقیقه ادامه داشت، گفت: در این جلسه عملکرد بانکها و عملکرد اقتصادی و اعتباری پولی و مالی بانک مرکزی گزارش شد.

وی گفت: 4 مورد دیگر نیز در جلسه مطرح و قرار شد که موضوع ایجاد بانکهای خصوصی جدید در کمیسیونهای فرعی مطرح و نتیجه برای جلسه بعدی شورای پول و اعتبار مطرح شود.

رئیس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: این جلسه در ابتدا قرار بود در روز سه شنبه هفته گذشته تشکیل شود که به علت تعطیلی به دیروز موکول شد.

اگر خواستند برای ملت خدمت می‌کنم


وی در پاسخ به این سئوال که آیا در دولت بعدی همچنان همراه دولت خواهید بود، گفت: یک بار دیگر نیز در پاسخ به این سئوال مطرح کردم که اگر خواستند برای ملت خدمت می‌کنم.

وی در پاسخ به این سئوال که این روزها وضعیت مشخص شده است، گفت: حداقل هنوز وضعیت خودم مشخص نشده است.

بهمنی در پاسخ به این سئوال که می مانید یا می روید، گفت: تفاوتی نمی کند، فقط از نظر خدمت به کشور و مملکت مهم است، در غیر این صورت سابقه خدمت داریم.

وی ادامه داد: اگر این تصور وجود داشته باشد که فردی که خدمت می کند، مثبت نیست، خود باید کنار برود.

رئیس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: هنوز وضعیت مشخص نیست. تغییر رئیس کل موضوعی نیست که در مجلس بخواهد مطرح شود و با خود رئیس جمهور است و تا این لحظه نیز بحثی صورت نگرفته است.

بهمنی گفت: کار بانک مرکزی کار کارشناسی است و از دو نقطه بیش از یک خط عبور نمی کند.

وی گفت: نمی خواهم وارد اینگونه بحثها شوم، چون من چندان سیاسی نیستم.

منبع: همشهری آنلاین

► بحث ادغام بانک ها مطرح نیست
نقدينگي؛ هورمون رشد تورم ◄

مطالب مرتبط
بنر