پرداخت وام به بوليوي بدون اجازه مجلس

دوشنبه ، 12 مرداد 1388 ، 14:42

 

دو نماينده مجلس در جلسه علني روز گذشته به اعطاي 280 ميليون دلار وام از سوي ايران به کشور بوليوي اعتراض کردند.

مصطفي کواکبيان با استناد به اصل 80 قانون اساسي اظهار داشت؛ گرفتن و دادن وام و کمک هاي بلاعوض به خارج از سوي دولت بايد زير نظر مجلس صورت گيرد.

وي افزود؛ از سوي دولت ايران 280 ميليون دلار وام به کشور بوليوي اعطا شده است. نماينده مردم سمنان و مهدي شهر خاطرنشان کرد؛ لازم است در اين مورد به دولت تذکر داده شود.

داريوش قنبري نماينده ايلام نيز با استناد به اين اصل قانون اساسي گفت؛ لازم است به اين موضوع توجه ويژه يي شود و شأن و جايگاه مجلس حفظ شود.

وي افزود؛ دولت بايد در اين مورد از مجلس اجازه بگيرد و در حال حاضر نيز بايد از مسوولان خواستار توضيح شويم. همچنين تذکرات کتبي نمايندگان مجلس به مسوولان اجرايي کشور روز گذشته در صحن علني مجلس قرائت شد.

بر اساس تذکرات قرائت شده، محمدي نماينده مريوان و محمودزاده نماينده مهاباد در تذکر به وزير امور خارجه خواستار پيگيري اقدامات ديپلماسي در خصوص برخورد غيرانساني دولت چين با مسلمانان آن کشور شدند.

همچنين کواکبيان نماينده سمنان در تذکر کتبي خواستار دستور رئيس جمهور به دولت عراق به علت برخورد نامناسب با زائران ايراني شد. سليمي نماينده محلات در تذکر به وزير امور خارجه خواستار لزوم اقدام قاطع در خصوص بي حرمتي دولت عراق به زائران ايراني در زمينه بازرسي زنان توسط مردان شد.

منبع: سایت خبری فرارو

► قيمت نفت به بالاي 70 دلار رسيد
مهمترین چالش دولت در برنامه پنجم ◄

مطالب مرتبط
بنر