ریشه تورم و توزیع ناعادلانه ثروت باید خشکانده شود

چهارشنبه ، 14 مرداد 1388 ، 13:46

 

احمدی نژاد امروز در مراسم تحلیف خود در مجلس با اشاره به اینکه ریشه تورم و توزیع ناعادلانه ثروت باید خشکانده شود گفت: رانت خواری که موجب تبعیض و نابود کننده انگیزه های سالم و سازنده و منشا فساد است باید برچیده شود.

محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در مراسم تحلیف خود در مجلس شورای اسلامی که با حضور روسای قوه مقننه و قضاییه، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعضای هیات دولت، شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مقامات کشوری و لشکری و نمایندگان خارجی مقیم تهران برگزار شد، تاکید کرد که خود را به همه مطالبات و آرمان های به حق ملت در برابر خدا، نمایندگان ملت متعهد می داند و تردید ندارد که نمایندگان نیز خود را در برابر آنها متعهد می داند.

رییس جمهوری پس از ادای سوگند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ملت ایران با اراده خود به صحنه آمد از انتخابات 22 خرداد به عنوان حماسه ای بی نظیر یاد کرد.
وی تاکید کرد که این حماسه منشای تحولات بزرگ در ایران و تغییرات گسترده در جهان خواهد بود.
احمدی نژاد از ملت ایران و تمامی نخبگانی که به پیشرفت و اعتلای ایران و آرمان های ملت می اندیشند قدردانی کرد.


وی نقش ملت ایران را در احیای فرهنگ و تمدن توحیدی ممتاز خواند و اظهار داشت که ملت ایران امروز نیز تمام قد وارد میدان شده و در حال پایه گذاری تمدن نوین و انسانی و متعالی با شاخصه های الهی است.


رییس دولت دهم گفت که پرچمدار عزت خواهی و عدالت طلبی است و در سال های اخیر هم با نشاط تر مصمم تر و با تجربه تر در میدان حاضر است.
وی انتخابات اخیر را جلوه ای از هوشمندی و پی گیری مردم برای آرمان های انقلاب اسلامی خواند و حماسه 40 میلیون رای و شکوه 25 میلیون رای به رییس جمهوری منتخب طراز دیگری در انتخابات ملت ایران توصیف کرد.


رییس جمهوری با بیان اینکه رای قاطع مردم در 22خرداد، ادامه راه انقلاب، روند چهار سال گذشته و گفتمان ارزشمدار را تثبیت کرد، گفت: علت غلیان و عصبانیت غیرقابل کتمان دشمان قسم خورده ارزش های انسانی همین است، آنان می خواستند آینده را تاریک جلوه دهند و برخی مسایل را القا کنند.
وی تصریح کرد:‌ مردم هوشمند ایران با توکل در صحنه حاضر شدند و پیروز این صحنه همه مردم و نظام پر افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند.


رییس دولت دهم اجرای قاطع عدالت، مبارزه با تبعیض و زیاده خواهی، تقویت عزت و اقتدار ملی، دفاع از مظلومان، ایستادگی در برابر خودخواهان و زیاده خواهان و مستکبران و حفظ کرامت انسانی حقوق شهروندی دوستی و محبت را از محورهای اساسی گفتمانی دانست که مردم در این انتخابات به آن رای دادند.
وی گفت:‌ ملت ایران بار دیگر بر توانمندی ها استعداد ها و ظرفیت های متکی بر خودباوری های ملی تاکید کرد.

وامدار نبودن مدیران به قطبهای قدرت و ثروت در انتخابات اخیر تثبیت شد
رییس جمهوری بار دیگر از حضور حماسی مردم در انتخابات 22 خرداد تجلیل و تاکید کرد که وامدار نبودن مدیران به قطب های قدرت و ثروت به عنوان مطالبه قطعی مردم در این انتخابات تثبیت شد.
احمدی نژاد در ادامه سخنانش در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی گفت که مردم در این انتخابات بر پاکی و پاک دستی، خدمت بی منت، صیانت از کرامت انسانی و ارزش های الهی، مهرورزی، سازندگی و تعالی همه جانبه و آزادگی مدیران تاکید کردند.
رییس دولت دهم گفت که مردم ایران باردیگر پرچمدار توحید و عدالت در جهان شدند و به برپایی جامعه الگو و نمونه رای دادند.
احمدی نژاد که پس از ادای سوگند در برابر نمایندگان ملت سخن می گفت با تشریح سرفصل ها و اولویت های کاری دولت دهم تاکید کرد که ملت ایران در حال برپایی یک تمدن نوین براساس ارزش های الهی و انسانی است.
رییس جمهوری لزوم حفظ استقلال و عزت کشور، وحدت و یکپارچگی ملی، صیانت از فرهنگ و ادب و تمدن ایرانی و اسلامی را از مواردی عنوان کرد که ملت ایران در انتخابات اخیر فریاد زد.

ریشه تورم و توزیع ناعادلانه ثروت باید خشکانده شود

رییس جمهور با اشاره به اینکه ریشه تورم و توزیع ناعادلانه ثروت باید خشکانده شود بیان کرد:رانت خواری که موجب تبعیض و نابود کننده انگیزه های سالم و سازنده و منشا فساد است باید برچیده شود.


احمدی نژاد ، ملت ایران را ملتی با اهداف بزرگ دانست و تاکید کرد: باید برای ملت ایران گام های بلندی برداشت، به عنوان نماینده ملت اعلام می کنم در دولت جدید دولت مصمم است با تمام توان در صحنه خدمت حاضر شود و همه ظرفیت های کشور را فعال سازد که این امر نیازمند همراهی و پشتیبانی مجلس و دیگر قوا است.
وی با اشاره به برخی از برنامه های دولت دهم نخستین سرفصل برنامه های آتی دولت را بحث فرهنگ دانست و اظهار داشت:حفظ هویت و ارزش های ما مستلزم حفظ عناصر فرهنگ ماست.


احمدی نژاد تاکید کرد: عدالت طلبی، عزت جویی، علم آموزی، عشق و ایثار، نجابت و پاکی، اخلاق نیکو، روحیه تلاش و مجاهدت، هنرو ادب با همه زیبایی ها و ارزش های آن باید در همه بخش های آموزشی ،پرورشی، اجتماعی و فرهنگی کشور جاری شود.
وی گفت: اندیشه های بلند مبانی علمی ، ادبی و هنری در حوزه دانشگاه و عناصر صاحب اندیشه در همه زمینه ها، سرمایه های اصلی کشور و الگوی پیشرفت و تعالی و موتور حرکت هستند.


وی اظهار داشت: باید روش های کارآمد تری برای حضور آنان در عرصه های سیاست گذاری برنامه ریزی و اجرا حاصل شود.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه تنوع فرهنگی از زیبایی های بی بدیل ایران زمین و سرمایه ملی است افزود: حوزه گردشگری به عنوان عامل مهم پیوند فرهنگی بین ملت ایران و سایر ملت ها باید مورد تاکید جدی قرار گیرد.
احمدی نژاد نوجوانان و جوانان برومند کشور را سرمایه های اصلی کشور دانست و گفت: آنان این شایستگی را دارند که در آوردگاه های علم و فضیلت، نوآوری و ورزش در سکوهای جهانی بدرخشند.


وی در ادامه زنان و دختران ایران را جزو پاک ترین و شریف ترین زنان و دختران جهان دانست و اظهار داشت: باید زمینه نقش آفرینی سازنده تر و گسترده تر آنان در همه عرصه های اجتماعی، علمی، ورزشی، سیاسی، هنری ، اجرایی، برنامه ریزی و سیاست گذاری فراهم شود.
وی تاکید کرد: ملت ایران می تواند الهام بخش و حرکت آفرین در منطقه و جهان باشد که این مساله نیازمند دریغ نکردن فرصت ها از آحاد مردم است.
وی دومین سرفصل برنامه های دولت دهم را امور اجتماعی دانست و اظهار داشت:خانواده رکن اصلی در تربیت و بالندگی انسان ها ، آرامش و امنیت کشور است و مادران این سرزمین بهترین هستند.


رییس جمهور با اشاره به اینکه همه باید برای حفظ حرمت و کیان خانواده تلاش کنیم، گفت: مردم باید احساس آرامش و امنیت داشته باشند و پاکی و پاکدستی، صداقت، امانت داری نظم،نشاط و شادابی، محبت و برادری ، شجاعت در دفاع از حق و مظلوم باید در فضای کشور و تمام امور جاری باشد.
وی با تاکید بر اینکه همه مردم شهروند درجه یک هستند و از حقوق مساوی برخوردار هستند گفت: همگان در برابر قانون مساوی هستند، هیچ کس حق ویژه و امتیاز برتر ندارد، همچنین هیچ کس نباید احساس کند حقی از او دریغ شده است.


وی در ادامه گفت: هیچ احدی نباید احساس تبعیض کند یا احساس کند کرامت او مخدوش شده است.
رییس جمهور آزادی را ودیعه الهی دانست و گفت:آزادی ارمغان عظیم انقلاب اسلامی است، همه باید از اوج آن صیانت و مراقبت کنیم، احدی حق ندارد با عناوین مجعول آزادی های اساسی و قانونی را محدود کند.
وی سومین سرفصل برنامه های دولت دهم را موضوع اقتصادی دانست و گفت: ریشه تورم و توزیع ناعادلانه ثروت باید خشکانده شود، خدمت ملی باید مورد حمایت همه جانبه باشد و رانت خواری که موجب تبعیض و نابود کننده انگیزه های سالم و سازنده و منشا فساد است باید برچیده شود.
رییس جمهور با اشاره به اینکه ساختارها باید به سرعت اصلاح گردد گفت: طرح تحول اقتصادی به عنوان یک مقدمه تحقق چشم انداز و اجرای سیاست های اصل 44 باید به سرعت اجرا شود.


وی همچنین تاکید کرد: هدفمند کردن یارانه ها، اصلاح نظام های بانکی، توزیع و تقویت ارزش پول ملی از ارکان اصلاحات ساختاری است که باید به سرعت عملیاتی شود.
وی گفت: دولت با بررسی های دقیق علمی و کارشناسی طراحی لازم را در همه امور انجام داده و اجرای آن نیازمند تصمیمات مجلس است، اینجانب به شجاعت و روشن بینی نمایندگان امید زیادی دارم.

رییس جمهورخطاب به دولتهای غربی: کسی در ایران منتظر تبریک گفتن شما نیست
رییس جمهور خطاب به برخی دولت های غربی که اعلام کردند؛ انتخابات و دولت را به رسمیت می شناسند اما تبریک نخواهند گفت، تصریح کرد: لازم است بدانید که کسی در ایران منتظر تبریک گفتن شما نیست.

دکتر "محمود احمدی نژاد" در مراسم تحلیف دور دوم ریاست جمهوری خود در صحن علنی مجلس خطاب به دولت های غربی افزود: ملت ایران نه برای اخم ها و تشرهای شما ارزشی قایل است و نه برای تبریک ها و لبخندهای شما ارزشی قایل خواهد بود.
دکتر احمدی نژاد گفت: شنیدیم که برخی از آنها اعلام کردند که انتخابات و دولت را به رسمیت می شناسیم اما تبریک نخواهیم گفت، معنای این رفتار چیست؟ پیام روشن این رفتار این است که آنها دموکراسی را فقط در خدمت منافع خود می پسندند و به رای و حقوق ملت ها احترام نمی گذارند، و خود را معیار و شاخص دموکراسی می شناسند.


وی متذکر شد: اتفاقا ملت ما با همین اخلاق و روحیه مخالف است و در برابر آن ایستاده است.
وی اظهار داشت: ما بر ارزش های انسانی مشترک که همان ارزش های الهی است تاکید خواهیم کرد و همه را به عدالت و صلح دعوت می کنیم، در برابر زورگویان می ایستیم و برای اصلاح ساختارهای تبعیض آمیز جهان به نفع ملت ها تلاش خواهیم کرد.

ایفای نقش موثر در برابر مدیریت جهانی
رییس جمهور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد که ملت ایران همچنان پرچم عدالت و توحید را در اهتزاز خواهد داشت و باید در برابر مدیریت جهانی نقش موثری ایفا کنیم.
دکتر احمدی نژاد افزود: برخی دولتها باید در قبال اقدامات خود مسوول و پاسخگو باشند، دخالت های بیجا، ناامنی ها، اشغالگری ها و اختلالات فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی ناشی از سیاست های آنان باید اصلاح شود و این دولتها پاسخگو باشند.

سیاست خارجی، ارتباطات گسترده و سازنده
وی با بیان اینکه ملت ایران اهل گفت و گو، منطق و تعامل سازنده است، تاکید کرد: اساس سیاست خارجی ما ارتباطات گسترده و سازنده با تمام ملتها و دولتهای مستقل بر اساس عدالت، احترام و دوستی است.
رییس جمهور منتخب ملت ادامه داد: اما در برابر قانون شکنی، مداخله گری و سوء استفاده از ساختارهای بین المللی، تجاوزات و بی عدالتی ها سکوت نخواهیم کرد.
رییس جمهور گفت ما خواهان رابطه برابر و دوستانه هستیم اما بی ادبی، دخالت و توهین را تحمل نخواهیم کرد.

منبع: فراز نیوز

► افزايش بي‌سابقه‌ ارزش پول واحد افغانستان
بانک توسعه تعاون فردا افتتاح می شود ◄

مطالب مرتبط
بنر