لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها پاييز در صحن علني مجلس

شنبه ، 31 مرداد 1388 ، 12:44

 

عضو كميسيون ويژه تحول اقتصادي گفت: لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در نوبت بررسي صحن علني مجلس قرار دارد و احتمالا فصل پاييز در دستور كار قرار خواهد گرفت.

محمدحسين فرهنگي  اظهار داشت: لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در نوبت طرح در صحن علني است.


وي ادامه داد: از آنجا كه چند دستور مقدم بر اين طرح در دستور كار مجلس قرار دارد و موضوعاتي چون طرح يك فوريتي نظام وظيفه و رأي به كابينه پيشنهادي دولت دهم در دستور كار صحن علني است، پيش‌بيني مي‌شود ادامه بررسيهاي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در فصل پائيز محقق شود.


عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس ضمن تأكيد بر اينكه هدفمندكردن كالاهاي اساسي و حامل‌هاي انرژي در واقع برخاسته از يك لايحه هستند، گفت: براي هدفمند كردن يارانه حاملهاي انرژي حداكثر پنج سال زمان تعيين شده اين دوره زماني براي هدفمندسازي كالاهاي اساسي نيز صدق مي‌كند.


وي خاطرنشان كرد: دولت مي‌تواند با تعجيل در هدفمند‌ كردن يارانه‌ها اين مسئله را مدت زمان كوتاه‌تري به نتيجه برساند، اما در هر صورت هم در خصوص حامل‌هاي انرژي و هم در خصوص كالاهاي اساسي قيد "اجراي تدريجي " مدنظر برنامه‌ريزان و سياست‌گذاران خواهد بود.


فرهنگي در پاسخ به پرسشي درباره كسري بودجه واردات بنزين در سال جاري تأكيد كرد: البته بايد توجه داشت در صورتي كه سياست توزيع بنزين را به همين روال سهميه‌اي در دستور كار داشته باشيم به حتم در اين خصوص با مشكل روبرو خواهيم بود و اين در حالي است كه دولت در اين خصوص هنوز هيچ متمم يا برنامه‌اي به مجلس ارائه نداده و به اين جهت با بلاتكليفي دست‌ به گريبان هستيم.


بر اساس اين گزارش در قانون بودجه سال 88 مجلس اعتباري براي واردات بنزين پيش‌بيني نكرد و تصميم گرفت بنزين وارداتي با قيمت تمام شده در جايگاه‌ها عرضه شود،اما تا به حال بخش قابل توجهي از بنزين وارداتي با قيمت سهميه‌بندي عرضه شده و اين بيانگر كسري بودجه دولت در بخش اعتبار بنزين است.

منبع: خبرگزاری فارس

► گزارش تلخ سایت الف از اوضاع اقتصادی کشور
بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره افشای اطلاعات مالی ◄

مطالب مرتبط
بنر