بهره مندی تعاوني‌ها ز تسهيلات صندوق مهر رضا

شنبه ، 7 شهریور 1388 ، 15:04

 

با تامين منابع براي تشكيل تعاوني‌هاي فراگير ملي و توانمندسازي تعاوني‌ها در اجراي كامل سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي موثر خواهيم بود.

عبدالمجيد غريب‌رضا ـ معاون طرح و برنامه وزارت تعاون ـ  گفت: در جهت اجراي كامل سياست‌هاي اصل 44، امسال در قالب دو رديف اعتباري دو ماموريت اساسي بر عهده وزارت تعاون گذاشته شده است كه يكي مربوط به تامين منابع تشكيل تعاوني‌هاي فراگير ملي كه از محل فروش‌ سهام شركت‌هاي دولتي اختصاص پيدا كرده است و ديگري در زمينه شكل‌گيري‌ و توانمندسازي تعاوني‌ها به استناد ماده‌ي 9 قانون اساسي است كه در حال پيگيري آن هستيم.

وي افزود: درصدد آماده كردن موافقت‌نامه آن هستيم تا در چارچوب تعهدات موافقت‌نامه بتوانيم در اجراي كامل قانون سياست‌هاي اصل 44 موثر باشيم.

غريب رضا در ادامه درباره‌ ايده تشكيل بانك تخصّصي نفت در قالب تعاوني سهامي عام اظهار كرد: نظر وزارت تعاون نسبت به تشكيل بانك نفت شكل ديگري از سهامي عام بود و تعاوني‌ سهام عام مورد قبول وزارت نفت قرار نگرفت بلكه بيشتر جنبه‌ خصوصي مدنظر آن‌ها بود ولي با اين حال وزارت تعاون آمادگي خود را براي تشكيل بانك تخصصي نفت به شكل تعاوني‌ سهام عام اعلام كرده است.

معاون طرح و برنامه وزارت تعاون در بخش ديگري از سخنان خود درباره اعطاي تسهيلات صندوق مهرامام رضا (ع) به تعاوني‌هاي داراي طرح‌هاي توجيهي گفت: در پي امضاي تفاهم نامه با صندوق مهر امام رضا (ع)، طرح ديگري به صورت ثبت نام اينترنتي براي متقاضيان دريافت تسهيلات از طرف صندوق مهر رضا در نظر گرفته شد ‌تا شكل عمومي‌تري به خود بگيرد و اعضاي تعاوني‌ها بتوانند براي دريافت تسهيلات با اين شيوه بهتر و آسانتر عمل كنند و از آن محدوديتي كه قبلا براي تامين منابع اشتغال در بخش تعاون به موجب تفاهم نامه مذكور ايجاد مي‌شد، خارج شوند.

وي در پايان با اشاره به تشكيل بانك توسعه تعاون، بحث تامين منابع سرمايه‌اي بانك را از اهم موضوعات پس از تاسيس ذكر و اظهار كرد: با تامين سرمايه اوليه بانك، توسط بانك مركزي، تشكيل شعب بانك توسعه تعاون بايد مدنظر قرار گيرد و به موجب قانون تمام شعب صندوق تعاون به شعب بانك توسعه تعاون تبديل شوند و در نهايت موضوع تشكيل صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري و تصويب اساسنامه آن در دستور كار قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

► بزرگترين بانک كشور از منابع خالی است
وابستگی تجاری ایران به نفت سه برابر شد ◄

مطالب مرتبط
بنر