تشکیل مجمع سالیانه بانک مرکزی باحضوررئیس جمهور

شنبه ، 21 شهریور 1388 ، 13:05

 

چهل و هشتمین اجلاس مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری برگزار شد.

مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی امروز با حضور رئیس جمهوری، ارکان و اعضای هیئت عامل بانک مرکزی در محل ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر تراز نامه بانک مرکزی، گزارش عملکرد سالیانه این بانک نیز مورد بررسی قرار گرفت و این گزارش به استماع رئیس جمهور رسید.

مسئولان بانک مرکزی همچنین در این جلسه به ارائه گزارشی درباره آخرین وضعیت کاهش نرخ تورم ، پرداخت تسهیلات بانکی، کاهش رشد نقدینگی به رقم بی سابقه 6.5 درصد و برخی موضوعات دیگر پرداختند.

در جلسه امروز مجمع عمومی بانک مرکزی، سیاستهای پولی و بانکی دولت دهم رونمایی شده است.


جلسه امروز مجموع عمومی بانک مرکزی در نهاد ریاست جمهوری


گفته می شود پس از برگزاری مجمع عمومی بانک مرکزی، رئیس جمهوری علاوه بر دستورات جدید بانکی، سرنوشت رئیس کل بانک مرکزی دولت دهم را نیز مشخص خواهد کرد. در همین حال، احتمال تمدید حکم دوباره محمود بهمنی بر ریاست بانک مرکزی در دولت دهم وجود دارد.

سال گذشته چهل و هفتمین اجلاس مجمع عمومی بانک مرکزی در ششم شهریور ماه برگزار شده بود.

رئيس‌جمهور در اين جلسه با تأكيد بر ضرورت اجراي سياست هاي دقيق به منظور جلوگيري از التهاب آفريني در اقتصاد كشور و سوء استفاده فرصت طلبان، اقتصاد ايران را داراي ظرفيتها و استعدادهاي فراوان برشمرده و گفته بود: منابع بانكي بايد در خدمت توليد، فعاليتهاي اقتصادي سالم و محرومان باشد.


احمدي نژاد با اشاره به ضرورت ارائه اطلاعات دقيق و متقن از سوي بانك مركزي بر لزوم تعيين روش هاي محاسبه نرخ رشد و تورم در كشور مبتني بر شرايط جامعه تأكيد كرده بود.


رئيس‌جمهور همچنين در اين جلسه گفته بود: تحليلهاي ارائه شده از سوي بانك مركزي بايد اميدبخش و دقيق و در راستاي حفظ فضاي آرامش و اعتماد در كشور باشد.

در آخرين مجمع ساليانه بانك مركزي بهمني گزارشي از عملكرد بانك مركزي در سال 86 در حوزه هاي اقدامات و تصميمات سياستي، مديريت آثار تحريم بر شبكه بانكي، عملكرد بخش اعتباري، نظارت بر نهادهاي پولي و بانكي، نظام پرداختي و حسابرسي داخلي ارائه داد.


رييس كل بانك مركزي تلاش ها و سياستهاي بانك مركزي در سال 87 را مبتني بر اجراي بانكداري اسلامي بيان كرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

► چگونه پول خرج كنيم تا راضي باشيم؟
آيا مرجع اعلام رسمى نرخ تورم تغيير مى كند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر