نحوه پرداخت يارانه سود تسهيلات بانكي تعيين شد

يكشنبه ، 22 شهریور 1388 ، 12:28

 

محمود احمدي‌نژاد، آئين‌نامه نحوه توزيع اعتبارات يارانه‌هاي مربوط به كمك بلاعوض و سود و كارمزد وجوه اداره شده و تسهيلات بانكي در سال 88 را ابلاغ كرد.


به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، هيأت وزيران بنا به پيشنهاد معاونت برنامه‌‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، آئين‌نامه نحوه توزيع اعتبارات يارانه‌هاي مربوط به كمك بلاعوض و سود و كارمزد وجوه اداره شده و تسهيلات بانكي در سال 88 را ابلاغ كرد كه بر اساس آن اين اعتبار براي پرداخت يارانه تسهيلات طرح‌هاي منعقد شده در سال 1388 كه به بهره‌برداري مي‌رسند، در مجموع به ميزان چهارصد و پنجاه و سه ميليارد ريال تعيين شده است.


بر اين اساس، يارانه طرح‌هاي اشتغالزايي كليه دستگاه‌هاي اجرايي از جمله وزارتخانه‌هاي جهاد كشاورزي و تعاون، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و ساير دستگاه‌ها به استثناي كميته امداد امام خميني (ره) توسط كارگروه‌هاي اشتغال و سرمايه‌گذاري استانها پرداخت خواهد شد.


بر اساس اين آيين نامه مقرر شده است مبلغ شصت ميليارد ريال از اين اعتبار به منظور احداث واحدهاي نان صنعتي انبوه از طريق بخش خصوصي،‌ تعاوني و بخش عمومي غيردولتي و ارتقا كيفيت تكنولوژي پخت نان واحدهاي نانوايي سنتي هزينه شود و همچنين مبلغ دويست ميليارد ريال به صورت وجوه اداره شده براي افزايش اشتغال به ازاي سرانه هر شغل يكصد ميليون ريال (بيست هزار شغل جديد) در اختيار كميته امداد امام خميني (ره) قرار مي‌گيرد تا در قالب ضوابط مشخص هزينه شود.


بر اساس آيين‌نامه توزيع اعتبارات يارانه‌هاي مربوط به كمك بلاعوض و سود و كارمزد وجوه اداره شده و تسهيلات بانكي در سال 88، دولت مبلغ يكصد و نود و چهار ميليارد و دويست ميليون ريال در اختيار وزارت كار و امور اجتماعي قرار داده است تا در خصوص تعهدات معوق مصوبات شوراي عالي اشتغال در استانها هزينه شود.


بر اين اساس، پرداخت مجدد هرگونه يارانه و كمك بلاعوض به طرح‌هاي اشتغالزايي كه از محل ساير رديفها و يا اعتبارات در اختيار دستگاه‌هاي اجرايي مشمول ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي،‌ اجتماعي و فرهنگي، يارانه مستقيم و يا غيرمستقيم به شيوه وجوه اداره شده و يا وام ارزان قيمت دريافت مي‌كنند از محل قانون بودجه سال 1388 كل كشور ممنوع است.


بر اين اساس، پرداخت يارانه سود تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده حداكثر دو درصد (2%) در سال 1388 است و يارانه سود تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده صرفا به طرح‌هاي بهره‌برداري شده و در چارچوب آيين‌نامه اجرايي گسترش بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي زودبازده و كارآفرين پرداخت خواهد شد.


بر اساس اين آيين‌نامه، طرح‌هاي مربوط به مكانيزاسيون كشاورزي، آبياري تحت فشار، توليد مصالح ساختماني، تكنولوژي اطلاعات و فرآوري داده‌ها (ict,it) فناوري‌هاي نوين نظير نانو تكنولوژي، ريست فناوري، توليد قطعات و تجهيزات صنعتي و نفتي و گردشگري و طرح‌هاي اقتصادي بنگاه‌هاي زودبازده با تسهيلات دريافتي كمتر از ده ميليارد ريال بنا به درخواست دستگاه اجرايي ذي‌ربط و تاييد كارگروه اشتغال در قالب صوابط تعيين شده توسط وزارت كار و امور اجتماعي و سرمايه‌گذاري تا سه درصد (3%) سود تسهيلات سال 1388 از يارانه برخوردار مي‌شوند.


اين مصوبه از سوي محمود احمدي نژاد، براي اجرا به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

► دستگیری دو رئیس بانک به جرم اختلاس
انتقاد آيت‌الله مكارم از وجود ربا در بانكداری كشور ◄

مطالب مرتبط
بنر