زمزمه های تغییر در بانک مرکزی

دوشنبه ، 23 شهریور 1388 ، 12:46

 

سید حمید پورمحمدی به احتمال بسیار زیاد به عنوان قائم مقام بانک مرکزی انتخاب خواهد شد.

شنیده می شود به زودی تغییرات جدیدی در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت و بر همین اساس، سید حمید پورمحمدی معاون امور بانکی ، بیمه ای و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی احتمالا جایگزین حسین قضاوی به عنوان قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی نیز اخیرا از تغییر رامین پاشایی فام معاون اقتصادی این بانک خبر داده است. همچنین در مردادماه امسال با تغییر معاون ارزی بانک مرکزی، حمید برهانی جایگزین رضا راعی شد.

البته به نظر می رسد با انتصاب دوباره محمود بهمنی به عنوان نایب رئیس کمیسیون اقتصادی دولت ، حضور وی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی در دولت دهم نیز تقریبا قطعی شده است.

با این وجود هر از چندگاهی برخی رسانه ها به انتشار اخباری مبنی بر تغییر بهمنی می پردازند.به همین سبب به طور قطعی نمی توان اطمینان داشت که سرنوشت بهمنی چگونه خواهد بود.

تعیین ریاست بانک مرکزی از وظایف مستقیم رئیس جمهور است که البته طی چند سال اخیر به سبب اهمیت ثبات مدیریت در این پست و تغییرات مداوم ریاست آن طی چهار سال اخیر بحث هایی در خصوص استقلال مدیران بانک مرکزی مطرح شده است.

عده ای خواستار تدوین قانونی هستند که بر اساس آن مدیریت وریاست بانک مرکزی از طریق مجلس و به طور مستقل تعیین شود.

با وجود قوانین حاضر باید منتظر بمانیم وببینیم محمود احمدی نژاد در خصوص بهمنی چه تصمیمی خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری اقتصاد ایران( اکو نیوز)

► درباره حذف صفرهاي پول ملي
پنج دليل قانوني براي افزايش حقوق كاركنان بانكها ◄

مطالب مرتبط
بنر