جريمه ۸ هزار ميلياردی سيستم بانكى

پنجشنبه ، 26 شهریور 1388 ، 10:53

 

سيستم بانكى در مردادماه سال جارى ۸ ميليارد و ۲۵۵ ميليون و ۵۹۶ هزار و ۵۰۰ ريال جريمه براى تراكنش هاى ناموفق پرداخت كرد. تعداد كل تراكنش هاى شبكه بانكى در مردادماه، ۸۹ ميليون و ۹۵ هزار و ۹۱۱ فقره بود كه از اين تعداد ۸۰ ميليون و ۹۵۲ هزار و ۵۵۷ فقره تراكنش موفق و ۸ ميليون و ۱۴۳ هزار و ۳۵۴ فقره تراكنش ناموفق بود.

اين در حالى است كه تعداد كل تراكنش هاى سيستم بانكى در تيرماه در بخش خودپردازها ۹۸ ميليون و ۸۵۷ هزار و ۷۴ فقره و در بخش پايانه هاى فروش ۱۳ ميليون و ۹۸۹ هزار و ۶۶۴ فقره و در بخش پايانه هاى شعب ۱۳ ميليون و ۲۲۶ هزار و ۹۴۳ فقره بوده است.

آمارهاى رسمى بانك مركزى جريمه بانك اقتصاد نوين در مردادماه سال جارى را براى ۱۴۶ هزار و ۹۹ فقره تراكنش ناموفق ۱۵۶ ميليون و ۷۴۴ هزار و ۵۰۰ ريال ذكر مى كند و مى افزايد: بانك پارسيان نيز در اين مدت براى ۱۵۲ هزار و ۶۴۹ فقره تراكنش ناموفق ۷۲ ميليون و ۶۵۵ هزار ريال جريمه پرداخته است.

بر اين اساس بانك پاسارگاد نيز براى ۵۹ هزار و ۱۲۶ فقره تراكنش ناموفق ۶۲ ميليون و ۳۲۵ هزار و ۵۰۰ ريال و پست بانك براى ۳۱ هزار و ۳۵۰ فقره تراكنش ناموفق ۴۳ ميليون و ۴۴۰ هزار و ۵۰۰ ريال جريمه پرداخته است.اين در حالى است كه يك چهارم تراكنش هاى پست بانك ناموفق بود و مشمول جريمه بوده است.

آمارهاى رسمى تعداد تراكنش هاى ناموفق بانك تجارت را ۵۶۴ هزار و ۶۳۷ فقره و جريمه پرداختى اين بانك را ۵۷۶ ميليون و ۱۹ هزار و ۵۰۰ ريال ذكر مى كند و مى افزايد: بانك توسعه صادرات نيز ۵۰۳ تراكنش ناموفق داشت و ۱۹۷ هزار و ۵۰۰ ريال جريمه بابت اين تراكنش ها پرداخت كرد.بر اين اساس بانك رفاه در مرداد ماه سال جارى ۳۹۷ هزار و ۹۷۳ فقره تراكنش ناموفق داشت و ۴۹۵ ميليون و ۲۵۶ هزار و ۵۰۰ ريال جريمه پرداخت نموده است.

در بين ساير بانك هاى دولتى بانك ملى با ۴ ميليون و ۵۸ هزار و ۹۷ فقره تراكنش ناموفق، ۴ ميليارد و ۹۰۷ ميليون و ۳۷ هزار ريال جريمه بيشترين مبلغ را پرداخته است.بعد از اين بانك، بانك صادرات با يك ميليون و ۱۴۰ هزار و ۶۳۱ فقره تراكنش ناموفق ۸۳۴ ميليون و ۷۲۴ هزار ريال جريمه پرداخت كرده است.بانك ملت نيز در اين مدت با ۵۷۷ هزار و ۲۱۸ فقره تراكنش ناموفق ۵۱۱ ميليون و ۳۶۷ هزار ريال و بانك كشاورزى با ۲۴۰ هزار و ۱۱۰ فقره تراكنش ناموفق ۱۶۹ ميليون و ۴۵۵ هزار ريال جريمه پرداخت كرده است.

اين گزارش مى افزايد: بانك سامان با ۱۰۴ هزار و ۴۱۹ فقره تراكنش ناموفق مبلغ ۸۴ ميليون ۳۴۱ هزار و ۵۰۰ ريال جريمه، بانك سرمايه ۹ هزار و ۹۵۳ فقره تراكنش ناموفق ۱۱ ميليون و ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ ريال جريمه، بانك صنعت و معدن با ۳ هزار و ۳۱۳ فقره تراكنش ناموفق يك ميليون و ۷۹۷ هزار و ۵۰۰ ريال جريمه، بانك كارآفرين با ۳ هزار و ۸۷۳ فقره تراكنش ناموفق يك ميليون و ۴ هزار ريال جريمه، بانك مسكن با ۴۵ هزار و ۷۸۵ فقره تراكنش ناموفق ۳۰ ميليون و ۴۶۸ هزار ريال جريمه و بانك سينا با ۲۷ هزار و ۳۷ فقره تراكنش ناموفق ۱۹ ميليون و ۷۱۶ هزار و ۵۰۰ ريال جريمه و مؤسسه اعتبارى توسعه با ۳۴۰ تراكنش ناموفق ۳۴۲ هزار ريال جريمه پرداخت نموده اند.شايان ذكر است، سيستم بانكى در پايان تيرماه سال جارى ۲۲ ميليون و ۵۹۸ هزار و ۱۳۵ فقره كارت، ۱۳ هزار و ۹۳۱ دستگاه خودپرداز، ۸۶۵ هزار و ۳۲۰ دستگاه پايانه فروش و ۲۹ هزار و ۲۵۷ دستگاه پايانه شعب دارا بوده است.

منبع: روزنامه ابرار اقتصادی

► ركوردزني «يورو» در برابر دلار
آثار هنری زیبای فلیس ورینی ◄

مطالب مرتبط
بنر