اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از چهارشنبه

دوشنبه ، 30 شهریور 1388 ، 13:56

 

رئیس شورای اصناف از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از چهارشنبه هفته جاری برای فعالان اقتصادی موضوع بند الف ماده 96 قانون مالیاتهای مستقیم خبر داد.

قاسم نوده فراهانی در خصوص آخرین وضعیت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط واحدهای صنفی گفت: اجرای مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان صنفی گروه الف از چهارشنبه اول مهرماه در کشور آغاز می شود، این درحالی است که بند الف فعالان صنفی شامل حدود 70 هزار واحد صنفی می شود.

رئیس شورای اصناف کشور افزود: البته اجرای این طرح شامل آن دسته از واحدهای صنفی می شود که آموزشهای لازم را دیده اند. وزارت امور اقتصادی ودارایی نیز همکاری خوبی با اصناف برای اجرای این قانون داشته است.

وی تصریح کرد: البته سایر واحدهای صنفی که مشمول این بند هستند و هنوز اقدام نکرده اند باید هرچه سریعتر اقدام کنند.

به گفته فراهانی، بر اساس جلسات مشترک با وزارت امور اقتصادی و دارایی، قرار بر این بود که برای اجرای موفق تر مالیات بر ارزش افزوده در اصناف،‌ آموزش های لازم را ببینند. البته آموزشهای برگزار شده در این مرحله با هدف اصلی آموزش و آماده سازی مشمولین همین مرحله صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: مشمولان بندهای ب و ج ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم که اکثریت واحدهای صنفی را تشکیل می‌دهند و در مراحل آتی مشمول ثبت نام و اجرای این نظام مالیاتی خواهند شد پس از اتخاذ تصمیم صدور اطلاعیه و هماهنگی با شورای اصناف کشور و مجامع امور صنفی آموزش داده خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

► این خط فقر سرکاری!
سريال دنباله دار تعطيلي جلسات شوراي پول و اعتبار ◄

مطالب مرتبط
بنر