اقدام بی سابقه تویوتا در گرماگرم بحران اقتصادی!

پنجشنبه ، 9 مهر 1388 ، 13:59

 

شركت تويوتا قصد دارد در اقدامی بی سابقه  3.8 ميليون دستگاه خودروي خود در امريكا را به منظور رفع نقص جمع آوری نماید..

خودروهاي كمري و لكسوس با بيشترين فروش در آمريكا ، بیشترین نقص فنی را نیز به ویژه در سیستم پدال گاز داشته اند و این مساله موجب شده تا شركت تويوتا فراخوان جمع آوري اين خودروها را اعلام كند .


به گزارش بانکی شركت تويوتا اعلام كرد نزدیک به 4 ميليون دستگاه از خودروهاي توليدي اين شركت داراي اين عيب فني هستند . نقص فني خودروي لكسوس دو  هفته پیش  در يكي از بزرگراههاي كاليفرنيا منجر به كشته شدن سه عضو يك خانواده شد . نقص فني در سيستم پدال سرعت و شتاب دهنده خودرو عامل اصلي اين تصادف اعلام شده بود .


شركت تويوتا از ابتداي امسال با كاهش 29 درصدي فروش در بازار آمريكا روبرو شده است . ايرو ميلر معاون بخش فروش تويوتا در آمريكا گفت ، تويوتا به زودي كميته ويژه اي را براي بررسي نقص فني مدلهاي كمري و لكسوس تعيين خواهد كرد .


راي لهود وزير حمل و نقل آمريكا نيز گفت :" كليه مالكين اين نوع خودروها بايد براي تعويض و جايگزيني سيستم پدال و شتاب خودروهاي خود مراجعه كنند . شركت تويوتا تحقيقات گسترده اي را در خصوص مدلهاي توليدي خود در ژاپن نيز آغاز كرده تا در خصوص مشاهده هر نوع نقص فني دستور جمع آوري و تعمير خودروهاي معيوب صادر شود." .


گفتنی است در سال 2007 نيز تويوتا 55 هزار دستگاه از خودروهاي كمري و لكسوس ئي اس 350 را به همين علت از بازار آمريكا جمع آوري كرد .

► کسب درآمد از طریق اینترنت به سبک کامرونی ها !
ثروتهاي نامشروع « فيلتر » مي شود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر