گروگانگيري در بانك!

يكشنبه ، 26 مهر 1388 ، 10:47

 

جوان 22 ساله‌اي پس از مصرف مواد مخدر صنعتي با ورود به يك شعبه بانك به قصد سرقت با بسته‌شدن در، اقدام به گروگانگيري كرد.

احمد قندي‌زاده، بازپرس شعبه هشتم دادسراي جنايي با اشاره به اين خبر  گفت: صبح پنجشنبه هنگامي كه كاركنان بانك كارآفرين در خيابان جيحون مشغول فعاليت روزانه خود بودند، به يكباره مشاهده كردند جواني كه در شرايط غيرعادي قرار دارد با ورود به پشت پيشخوان با تهديد چاقو به جمع‌آوري پول‌هاي موجود در بانك پرداخت.

بازپرس جنايي افزود: به دنبال اين ماجرا و با به صدا درآمدن آژير بانك، جوان مهاجم كه بشدت ترسيده بود، قصد فرار داشت كه در اين هنگام چند رهگذر با شنيدن صداي آژير خطر بانك، كركره بانك را پايين كشيدند.

گروگانگيري

به دنبال اين ماجرا، جوان سارق كه راه فراري نداشت، يك زن كارمند بانك را به گروگان گرفت و تهديد كرد در صورتي كه اجازه خروج به وي داده نشود، زن گروگان را به قتل خواهد رساند.

بازپرس شعبه هشتم دادسراي جنايي گفت: پس از تهديد زن كارمند، ماموران كلانتري 108 نواب كه در محل حضور يافته بودند، موفق شدند با دستگيري متهم، زن گروگان را نجات دهند.

متهم پس از دستگيري، خود را بهزاد معرفي كرد و گفت: يك ساعت پيش از حضور در شعبه بانك، موادمخدر صنعتي از نوع شيشه مصرف كرده بودم و سابقه بيماري رواني نيز دارم.

وي افزود: بدون هيچ هدفي احساس مي‌كردم مي‌توانم براحتي وارد بانك شوم و با برداشتن پول‌ها، محل را ترك كنم؛ اما پس از حضور در داخل بانك به يكباره همه شروع به فرياد كشيدن كردند و من نيز پس از به صدا درآمدن آژير خطر، قصد فرار داشتم كه در اين هنگام چند نفر كه در بيرون از بانك تجمع كرده بودند، در بانك را بستند و من نيز دستگير شدم.

دستور تحقيقات

قندي‌زاده افزود: پس از ثبت اظهارات متهم و صدور قرار قانوني، متهم دستگير شده براي ادامه تحقيقات و بررسي سوابق در اختيار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

بازپرس جنايي تصريح كرد: متاسفانه مصرف موادمخدر روانگردان روبه افزايش است و اين موضوع تبديل به معضل شده است؛ زيرا عمده افراد مجرم كه مرتكب جرايم مختلف مي‌شوند، به موادمخدر صنعتي از نوع شيشه و كراك اعتياد دارند كه نمونه عيني آن را در اين پرونده شاهد هستيم.

قاضي جنايي اضافه كرد: در حال حاضر دستور قضايي لازم در اين ارتباط صادر شده است تا پليس آگاهي، گزارش نهايي خود را تهيه و ارائه كند.

منبع: جام جم آنلاین

► نحوه اخذ کارمزد از تراکنشهای ناموفق بانکها
استخدام بانك مركزي ◄

مطالب مرتبط
بنر