نحوه اخذ کارمزد از تراکنشهای ناموفق بانکها

يكشنبه ، 26 مهر 1388 ، 11:57

 

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی با اعلام نحوه اخذ کارمزد از تراکنشهای ناموفق بانکها، گفت: اجرای این برنامه تاثیرات مثبتی در عملکرد بانکها داشته است.

محمدحسین مهرانی درباره اخذ کارمزد از تراکنشهای ناموفق بانکی گفت: در گذشته از تراکنشهای ناموفق بانکی کارمزدی اخذ نمی شد، اما به لحاظ اینکه بحث کیفیت سرویس دهی سیستم بانکی و بحث الکترونیکی آنها مدنظر قرار گرفته است، تصمیم به اخذ کارمزد از تراکنشهای ناموفق بانکی گرفته شد.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی افزود: به منظور ارائه سرویسهای مناسب به مردم و با توجه به اینکه تراکنشهای ناموفق دستگاههای خودپرداز از کلیه سرویسها استفاده می کنند، بانکی که چنین تراکنشی داشته باشد، باید کارمزد آن را نیز پرداخت نماید.

وی با بیان اینکه برای تراکنشهای ناموفق نیز همان کارمزدها را با یک نظم دیگری حاکم کردیم، بیان کرد: اگر 5 درصد کل تراکنشهای خودپردازهای یک بانک ناموفق باشد، بابت هر تراکنش ناموفق 50 تومان، اگر 10 درصد تراکنشها ناموفق باشد 100 تومان و اگر 15 درصد تراکنشها ناموفق باشد تا 150 تومان از بانکها کارمزد اخذ می شود.

مهرانی با بیان اینکه اخذ کارمزد از تراکنشهای ناموفق بانکها تاثیرات مثبتی در عملکرد آنها داشته است، اظهارداشت: اگر تا زمان قبل از اخذ کارمزد از تراکنشهای ناموفق بانکها نسب به این قضیه بی تفاوت بودند، پس از تعیین کارمزدها و هزینه های اینچنینی از بانکها، آنها به این نتیجه رسیدند که باید به این امر توجه بیشتری نشان دهند و سیستمهای عملیاتی خود را اصلاح نمایند.

وی با بیان اینکه اخذ این کارمزدها به منزله اخذ جریمه از بانکها نیست، گفت: برای مقایسه عملکرد بانکها در بخش تراکنشهای ناموفق باید به موضوع تعداد تراکنشها نیز توجه شود، زیرا بانکی همچون بانک توسعه صادرات که تعداد تراکنشهای کمی دارد، به همان نسبت نیز تعداد تراکنشهای ناموفق کمتری دارد، ولی بانک ملی تعداد تراکنشهای بسیار زیادی دارد که به همان نسبت نیز تعداد تراکنشهای ناموفق بیشتری نیز دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

► پول نداری نمیر لطفا!
گروگانگيري در بانك! ◄

مطالب مرتبط
بنر