حرکت خودروسازي هندي بر خلاف بازار جهاني!

دوشنبه ، 4 آبان 1388 ، 09:26

عليرغم زيان‌دهي اكثر خودروسازان جهان، ماروتي سوزوكي بزرگترين شركت خودروسازي هند اعلام كرد، طي سه ماه سوم 2009 با رشد 93 درصدي سود خالص روبرو شده است.

به گزارش بانکي به نقل از فارس، ميزان سود خالص اين شركت كه بخش زيادي از سهام آن متعلق به سوزوكي ژاپن است طي سه ماه سوم امسال به بيش از 7/5 ميليارد روپيه معادل 123 ميليون دلار رسيده است . ميزان فروش اين شركت نيز با 47 درصد رشد به بيش از 5/70 ميليارد روپيه رسيده است .

شركت ماروتي طي بيانيه اي اعلام كرد ، اجراي بسته هاي محرك اقتصادي از سوي دولت هند تلاثير زيادي در افزايش تقاضاي خودرو در بازار اين كشور داشته است . شركت ماروتي نيز قصد دارد با توليد خودروهاي مناسب براي مردم هند كه با درآمد متوسط زندگي مي كنند ، حضور خود را در بازار اين كشور گسترش دهد . بر اساس اين گزارش در حال حاضر 80 درصد خودروهاي خريداري شده در هند با وامهاي بانكي است . سيستم بانكي هند طي ماههاي اخير وامهاي كم بهره و بلند مدت براي خريد خودرو اعطا مي كند .

 اين شركت 55 درصد بازار خودروهاي سبك هند را در اخيار دارد . ميزان فروش اين شركت در بازار هند در اين مدت با 2 درصد رشد به بيش از 209 هزار دستگاه رسيده است . ميزان صادرات شركت ماروتي به بازار اروپا نيز در اين مدت رشد چشمگيري داشته است . هند با 2/1 ميليارد نفر جمعيت يكي از سريع ترين نرخ رشد بازار خودرو در جهان را در اختيار دارد .

 

► گزارش تصویری / نحوه پرداخت مالیات در روسیه!
بخشش جرایم تسهیلات بانک رفاه کارگران ◄

مطالب مرتبط
بنر