ماجراهاي عجيب از مطالبات معوق بانكها

يكشنبه ، 24 آبان 1388 ، 10:38

 

عضو كميسيون برنامه و بودجه از حقايقي عجيب همچون بدهي 100 ميليارد توماني يك شركت به سيستم بانكي، هزار نفري كه 70 درصد مطالبات بانكها را معوق كردن ، برگشت تنها 10 درصد تسيهلات حساب ذخيره ارزي و پرداخت تسهيلات 13 ميليون يورويي به شركتي كه اصلا وجود خارجي نداشت خبر داد.

حسن ونايي در رابطه با مطالبات معوق بانك‌ها گفت:يكسري مطالبات معوق وجود دارد كه سرفصل آنها ثبت نشده و دليل ارائه آن رايزني مشتريان در بانك‌ها است به طوري كه تاريخ اين تسهيلات را با هدف كاهش جريمه ديركرد، به‌روز مي‌كنند.

 

 



70 درصد معوقات بانكي تقصير هزار نفر

70 درصد مطالبات معوق بانك‌ها در برنامه سوم و چهارم توسعه به كمتر از هزار نفر شخصيت حقيقي و حقوقي و خاص پرداخت شده است.

وي در مورد رقم واقعي مطالبات معوق بانك‌ها، گفت: رقم واقعي مطالبات معوق بانك‌ها با چنين دلايلي بيش از 50 هزار ميليارد تومان است.

عضو كميسيون برنامه برنامه و بودجه اظهار داشت: عدم اخذ وثيقه‌هاي معتبر و اخذ وثيقه‌هايي كه قابل وصول نيست، وجود ارتباطات قوي با تصميم‌گيران دليلي است براي دريافت وام‌هاي كلان كه با عدم بازپرداخت مواجه مي‌شود.

وي افزود: شركتي وجود دارد كه بيش از 100 ميليارد تومان به سيستم بانكي بدهكار است.

نماينده مردم ملاير در رابطه با آمار تسهيلات بانكي كه وصول شده است، خاطرنشان كرد: كمتر از 10 درصد تسهيلات پرداختي از محل حساب ذخيره ارزي به بنگاه‌هاي دولتي و خصوصي، وصول شده است.

پرداخت 13 ميليون يورو تسهيلات به شركتي كه وجود خارجي ندارد

ونايي در مورد پرونده‌هاي مفسدان اقتصادي گفت: در ميان‌هاي پرونده‌هاي مفسدان اقتصادي، پرونده‌اي وجود داشت كه بر اساس آن يك شركت كه فاقد وجود خارجي بود 13 ميليون يورو از يك بانك دولتي تسهيلات دريافت كرده است.
عضو كميسيون برنامه برنامه و بودجه در رابطه با مطالبات معوق بانك‌هاي دولتي و خصوصي، افزود: در حال حاضر مطالبات معوق بانك‌هاي دولتي بيش از بانك‌هاي خصوصي است، دليل آن هم اين است كه مديران بانك‌هاي دولتي به دليل تغييرات زيادي كه در پست و مقام آن‌ها صورت مي‌گيرد، در زمينه پرداخت تسهيلات سخت‌گيري و نظارت كمتري دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

► شگرد های جالب سارقان مسلح بانک ها
بالای شهر پایین شهر در بهشت زهرا ◄

مطالب مرتبط
بنر