بانک رفاه نیازمند افزایش سرمایه است

يكشنبه ، 8 آذر 1388 ، 08:58

 

مدیر عامل بانک رفاه گفت: علي رغم تلاش هاي بسيار چشم گير، بانک رفاه هنوز از سرمايه پايه اندک رنج مي برد و اولين گام سهامدار بانک بايد اصلاح ساختار سرمايه اي باشد.

به گزارش خبر نگار بانکی دکترپيمان نوري مديرعامل بانک رفاه کارگران در جمع خبرنگاران رسانه ها اظهار داشت: زماني که بیش از 90درصد سهام بانک رفاه متعلق به سازمان عمومي غير دولتي يعني سازمان تامين اجتماعي است، اين بانک غير دولتي قلمداد مي شود. وی افزود: شروع به کاریک بانک خصوصی نیازمند 2هزار میلیارد سرمایه است در حالی که سرمایه کنونی بانک رفاه تنها900میلیارد است ونیازمند توجه ویژه سرمایه داران عمده این بانک می باشد .

 


منابع ومصارف بانک

دکتر نوری ضمن اشاره به دشواری های تعادل منابع و مصارف در بانکها اظهار داشت: در سال 85 مجموع تسهیلات بانک 30 هزار میلیارد بود که طی سه سال گذشته به مرز 60 هزار میلیارد رسیده است.
وی افزود:خوشبختانه طی سه سال گذشته و تا امروز وضعیت تعادل منابع و مصارف بانک  مطلوب است و در شرایط تعادل مناسبی به سر می بریم.این امر با توجه به سرمایه محدود نشانگر سود بالای این بانک است.


کسب ستاره طلایی کیفیت

نوری در پاسخ به سوال خبر نگاری در خصوص کیفیت ارائه خدمات بانک رفاه گفت: کسب پنج سال متوالی مقام نخست کشور در زمینه مشتری مداری به همراه ستاره طلایی کیفیت از سوی موسسه بین المللی بی ای دی از اروپا نشانگر تلاش همکاران من دراین مجموعه جهت کسب رضایت مشتریان است.
وی افزود: البته هنوز با وضعیت مورد انتظار اینجانب در این خصوص فاصله داریم اما موفقیت های چشم گیری را هم در این زمینه کسب کرده ایم.
نوری در خصوص خدمات نوین ارائه شده به مشتریان گفت:اخیرا 400 دستگاه خودپرداز خریداری شده و انتظار می رود تا اواسط دی ماه تعداد خود پرداز های ما به رقم یک دستگاه در هر شعبه که عملکرد مطلوبی است دست یابد.

 

 


وضعیت  بازنشستگان تامین اجتماعی
وی ضمن اشاره به جایگاه رفیع بازنشستگان در نظر کارکنان بانک رفاه گفت: در خصوص بازنشستگان عزیز  باید عرض کنم که
بانک رفاه تمام تلاش خود را در جهت پرداخت به موقع حقو ق بازنشستگان بکار می گیرد با این وجود دشواری های همچون عدم پرداخت به موقع وجوه حقوق از سوی سازمان های مربوطه بر خدمات رسانی این مجموعه اثر گذار است.
نوری خاطر نشان کرد:سازمان تامین اجتماعی باید استقلال شخصیت حقوقی بانک رفاه را بپذیرد وتلاش کند تعهدات خود را در جهت خدمت رسانی مناسب به بازنشستگان به موقع پراخت نماید.


طرح مسکن روستایی
نوری در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات مسکن روستایی گفت:بنا به تکلیف دولت و همچنین تمایل بانک به عرضه خدمات در زمینه هایی که امکان مشارکت وجود داردبه ارائه خدمت در این خصوص  پرداختیم که در این سطح بیش از 9هزار و 206نفر جهت بهسازی و نوسازی مساکن روستایی درخواست وام داده اندکه از این میزان تا کنون با 5 هزار و 385 نفر عقد قرارداد کرده ایم.
وی افزود : امید می رود تا پایان آذر ماه جاری با کلیه متقاضیان قرارداد منعقد شود و هرچه سریعتر تسهیلات مورد درخواست را دریافت کنند.


قرعه کشی مسکوکات طلا
نوری گفت: مژده بانک به کلیه دارندگان حساب مسکوکات طلا آنست که موفق به دریافت مجوز قرعه کشی شدیم و به زودی نخستین قرعه کشی جوائز این حساب ها را برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: امیدواریم هرچه سریعتر قرعه کشی اجرایی شده و به نحو مطلوبی حسن انتخاب این دسته از مشتریان  را ارج نهیم.

تهیه و تنظیم: سرویس اقتصادی بانکی دات ای ار

► استخدام موسسه مالی واعتباری قوامین
ترفند جديد برای ایجاد رونق در بازار مسکن ◄

مطالب مرتبط
بنر