آمادگی برای تامین اسکناس پایان سال

دوشنبه ، 16 آذر 1388 ، 15:34

 

رئیس کل بانک مرکزی از تامین اسکناس مورد نیاز مردم در پایان سال، برنامه ریزی برای رفع مشکلات دستگاه‌های خودپرداز و خارج کردن اسکناسهای فرسوده و همچنین توافق با بانکهای خارجی برای تاسیس بانک به‌صورت متقابل خبر داد.

 

 


به گزارش بانکی به نقل از مهر محمود بهمنی گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از هم اکنون برای تامین اسکناسهای مورد نیاز مردم در پایان سال، رفع مشکلات دستگاه‌های خودپرداز، خارج کردن اسکناسهای فرسوده و جایگزین کردن اسکناسهای نو برنامه ریزی کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: البته اسکناسهای فرسوده در طول سال امحاء می شوند، یعنی کمیسیون امحاء آنها را از جریان خارج می کند و جای آن اسکناسهای نو جایگزین می شود.

وی با بیان اینکه جایگزین کردن اسکناسهای نو به جای اسکناسهای فرسوده فقط در پایان سال اتفاق نمی افتد و در طول سال انجام می شود، از برگزاری جلسات هفتگی کمیسیون امحاء خبرداد و افزود: اسکناسهای فرسوده جمع آوری شده توسط کمیسون امحاء از گردونه خارج می شود.

بهمنی همچنین بر آمادگی بانک مرکزی برای ارائه مجوز و همکاری جهت حضور بانکهای خارجی در ایران خبرداد و افزود: این در حالی است که با برخی از کشورها توافقاتی را برای همکاری صورت داده ایم.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر تحقق حضور بانکهای خارجی در ایران، افزود: برخی از بانکهای خارجی برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده اند و در عین حال، تاسیس واحدهایی از بانکهای ایرانی در این کشورها نیز متقابلا انجام خواهد شد.

► راز ورمز پولدارشدن چیست؟
پاسخ بانک مرکزی به یک ادعا درباره تات ◄

مطالب مرتبط
بنر