سهميه بنزين زمستان مشخص شد

سه شنبه ، 17 آذر 1388 ، 15:21

 

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور با اشاره به اعمال سهميه سوخت 80 ليتري بنزين براي خودروهاي سواري شخصي از اول دي ماه گفت: سهميه‌هاي جديد از اول دي ماه اعمال مي‌شود ولي دولت در جهت پاسخ به نيازهاي جامعه ارائه سهميه بنزين ويژه نوروز را در دستور كار دارد.

به گزارش بانکی به نقل از پايگاه اطلاع رساني ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، محمد رويانيان گفت: مطابق قانون بودجه سال 88 دولت موظف بود از ابتداي سال سهميه سوخت خودروها را كاهش دهد و طي 9 ماه گذشته نيز متاسفانه شرايطي پيش نيامد تا با هماهنگي بين دولت و مجلس هرگونه كاهش سهميه بنزين را منوط به اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه ها كنيم.

 

وي افزود: بنابراين با توجه به اينكه لايحه هدفمند كردن يارانه ها در بلاتكليفي است لذا چاره ايي جز كاهش سهميه بنزين وجود نداشت. بر اين اساس از ابتداي دي ماه و با آغاز فصل زمستان سهميه سوخت خودروهاي شخصي 20 ليتر كاهش يافته و به ماهيانه 80 ليتر مي‌رسد.

به گفته رويانيان، در راستاي پاسخ به نيازهاي جامعه پيشنهاد شده براي سفرهاي نوروزي سهميه بنزين ويژه در نظر گرفته شود كه تكليف ميزان سهميه اختصاص يافته به موقع مشخص و اعلام مي شود.

رئيس ستاد مدريت بر حمل و نقل و سوخت در پاسخ به پرسشي در مورد افزايش ميزان سهميه سوخت تعدادي از خودروهاي عمومي گفت: در خصوص وسايط نقليه عمومي شامل تاكسي‌هاي بنزين‌سوز هر زمان كه سازمان تاكسيراني شهر تهران و كلان شهرها توجيه منطقي و تجزيه و تحليل صحيحي در مورد اعلام نحوه مديريت و عملكرد تاكسي‌ها خصوصا تاكسي‌هاي ون ارائه كنند در باره افزايش ميزان سهميه سوخت آنها تصميم‌گيري مي‌كنيم.

رويانيان در خصوص وانت نيسان‌ها نيز گفت: وانت نيسان‌هايي كه در جاده‌هاي كشور اقدام به جابه‌جايي بار مي‌كنند، بر اساس اعلام قبلي سازمان راهداري قرار بود در زمينه عملكرد آنها اعلام نظر كند و ستاد حمل و نقل و سوخت كشور كماكان منتظر اعلام نظر اين سازمان از عملكرد ناوگان سبك حمل و نقل جاده‌اي است تا در مورد سهميه سوخت اين دسته از خودروها نيز تصميم گيري شود.

► صف های طویل کاریابی در چین
ماجراي پولداري كه از پيدا شدن پولش خوشحال نشد! ◄

مطالب مرتبط
بنر