آبدارچي بانك؛ طراح كلاهبرداري‌هاي ميليوني

سه شنبه ، 24 آذر 1388 ، 09:57

 

آبدارچي بانك با وعده پرداخت وام يا برنده شدن در قرعه كشي از طعمه‌هايش كلاهبرداري مي‌كرد.

به گزارش بانکی دات ای ار اين مرد زماني كه براي برداشتن لوازم خود به محل كارش مراجعه كرد، از سوي پليس دستگير شد. راز كلاهبرداري‌هاي اين مرد 30 ساله، اواخر آبان ماه و با شكايت يكي از مالباختگان در دادسراي ناحيه يك تهران فاش شد. مرد شاكي كه كارمند مركزي در شمال تهران بود در تشريح ماجرا به بازپرس شمس‌الديني گفت: چند روز قبل درحالي‌كه نياز به پول داشتم به بانكي در محل كارم مراجعه كردم.

آبدارچي بانك كه مدت‌ها مرا مي‌شناخت وقتي متوجه شد قصد گرفتن وام دارم، گفت كه مي‌تواند برايم وام 10 ميليون توماني تهيه كند. او مدعي شد كه اگر 4 ميليون تومان به حسابم واريز كنم، ظرف چند هفته برايم وام 10 ميليون توماني تهيه مي‌كند و مي‌توانم به وسيله آن مشكلات مالي‌ام را حل كنم.

شاكي ادامه داد: من كه به اين مرد اعتماد داشتم، 4 ميليون تومان به او دادم تا به حسابم واريز كند اما درحالي‌كه براي گرفتن وام لحظه شماري مي‌كردم، با گذشت چند هفته از ماجرا خبري از پول نشد.

در اين مدت‌ هر وقت نزد مرد آبدارچي مي‌رفتم، او مدعي مي‌شد به‌زودي وامم آماده مي‌شود تا اينكه بعد از چند روز ناپديد شد و ديگر به بانك نيامد. وقتي از ديگر كارمندان بانك پرس و جو كردم متوجه شدم كه او هيچ پولي به حسابم واريز نكرده و همه 4 ميليون تومان را براي خودش برداشته است.

 


آبدارچي تحت تعقيب

بعد از شكايت اين مرد، به دستور بازپرس شعبه 7 دادسرا، پرونده در اختيار كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و تحقيقات براي دستگيري آبدارچي كلاهبردار آغاز شد.
هنوز چند روز از شكايت اين كارمند نگذشته بود كه اين بار فرد ديگري براي شكايت از آبدارچي به دادسرا رفت.

اين مرد كه صاحب نانوايي نزديك بانك مورد نظر بود گفت: مدتي قبل آبدارچي بانك نزد من آمد و گفت كه در قرعه‌كشي بانك برنده جايزه 18ميليون توماني شده‌ام. او يك چك 20ميليون توماني نشانم داد و گفت كه بانك اين چك را برايم صادر كرده و براي اينكه بتوانم جايزه 18 ميليون توماني‌ام را دريافت كنم، بايد 2 ميليون تومان به حساب بانك بريزم تا اين چك به من تعلق پيدا كند.

من كه با شنيدن اين خبر سر از پا نمي‌شناختم هر طوري بود، 2 ميليون تومان تهيه كردم و به آبدارچي بانك دادم اما وقتي چك 20 ميليون توماني را به بانك بردم، متوجه شدم كه هيچ ارزشي ندارد و يكي از چك‌هاي باطله بانك است كه مرد آبدارچي با استفاده از آن مرا فريب داده بود.

بعد از اظهارات اين مرد، پليس كه خود را در برابر يك كلاهبردار حرفه‌اي مي‌ديد، براي به دست آوردن سرنخي از وي راهي بانك مورد نظر شد اما اين مرد از چند روز قبل متواري شده و به محل كارش مراجعه نكرده بود.

ماموران در اين مرحله از تحقيقات به پرس و جو از كارمندان بانك پرداختند و توانستند نشاني محل سكونت كلاهبردار فراري را به دست آورند. اما وقتي راهي آنجا شدند مشخص شد كه مرد آبدارچي به همكارانش آدرس اشتباهي داده بود.

بازگشت كلاهبردار

ماموران پليس كه احتمال مي‌دادند متهم براي برداشتن وسايل خود از بانك به محل كارش برمي‌گردد، با دادن آموزش‌هاي لازم به كارمندان بانك، اين محل را ترك كردند تا اينكه چند روز بعد، يكي از كارمندان بانك با ماموران تماس گرفت و مهم‌ترين سرنخ پرونده را در اختيار تيم تحقيق قرار داد.

اين مرد مدعي شد كه آبدارچي فراري براي برداشتن وسايل از داخل كمدش به بانك برگشته و همين تماس كافي بود تا ماموران راهي بانك شوند و او را دستگير كنند.  متهم به اداره آگاهي منتقل شد و در جريان بازجويي‌ها به كلاهبرداري از مالباخته‌ها اعتراف كرد.

اين مرد گفت: از آنجايي كه آبدارچي بانك بودم و بعضي وقت‌ها در كارهاي بايگاني به كارمندان كمك مي‌‌كردم، توانستم به تعدادي دسته چك و چك باطله دست پيدا كنم كه مي‌توانست در انجام كلاهبرداري‌ كمكم كند. اين بود كه نقشه فريب طعمه‌هايم را طراحي كردم و حالا هم از اين كارم پشيمانم و حاضرم رضايت شكات را جلب كنم.

بازپرس شمس‌الديني با بيان اين خبر گفت: تا‌كنون 4 نفر از متهم به اتهام كلاهبرداري شكايت كرده‌اند اما او ادعا مي‌كند كه تعداد مالباختگان وي فقط 3 نفرند.  وي ادامه داد: يكي از افرادي كه مدعي است هدف كلاهبرداري آبدارچي جوان قرار گرفته، راننده خطي است كه در نزديكي بانك كار مي‌كند. اين مرد ادعا كرده كه متهم در 2مرحله سر او كلاه گذاشته و هر بار 2 ميليون تومان براي دريافت وام از او دريافت كرده است.

اين راننده در اظهارات خود به بازپرس پرونده چنين گفت: از مدت‌ها قبل آبدارچي بانك را مي‌شناختم. يك روز او نزد من آمد و گفت كه وام 5 ميليون توماني به نامش درآمده اما به آن احتياجي ندارد. وقتي من گفتم كه به پول احتياج دارم، وي مدعي شد كه حاضر است وامش را به نام من منتقل كند اما براي اين كار بايد 2 ميليون تومان در حساب من پول باشد. به اين ترتيب بود كه اين مبلغ را از من گرفت تا به حسابم واريز كند.

وي ادامه داد: هنوز چند روز از اين ماجرا نگذشته بود كه او دوباره نزد من آمد و گفت كه به نام يكي ديگر از همكارانش هم وام 5 ميليوني توماني درآمده اما او هم نياز به اين وام ندارد. اين بود كه 2 ميليون تومان هم بابت دريافت آن وام پرداخت كردم ولي بعد از پرداخت اين پول ديگر اين مرد را نديدم.

به گفته بازپرس پرونده، در بازرسي از كمد متهم در محل كارش، تعداد زيادي چك و دسته‌چك‌هاي جعلي و باطله كشف شده و اين احتمال وجود دارد كه او از افراد ديگري هم كلاهبرداري كرده باشد. هم‌اكنون براي متهم قرار قانوني صادر شده و تحقيقات تكميلي درخصوص اين پرونده ادامه دارد.

► جلسه ی اوباما با گربه های چاق وال استریت!
باز هم کمک به بیوه زنان صهیونیست با پول نفت ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر