تحریم ایران 40 هزار آلمانی را بیکار می کند!

يكشنبه ، 11 بهمن 1388 ، 14:15
در حالی که آمریکایی‌ها با هر وسیله‌ای همچون بهره‌گیری از تهدید و تشویق به دنبال جلب حمایت چین برای موافقت با تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستند، در پارلمان آلمان نیز دو دستگی درباره حمایت آلمان از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران پدید آمده است.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از تابناک ، نشریه آلمانی «هنلز بلات»، در این باره می‌نویسد: وزیر تجارت آلمان آشکارا مؤثر بودن اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را زیر سؤال برده و این موضوع را به آگاهی آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان که یکی از متحدان سرسخت اسرائیل نیز هست، رسانده و این در حالی است که شرکت‌های آلمانی نیز با مواضع آنجلا مرکل در قبال ایران مقاومت می‌کنند و بر این باورند که آلمان نباید سیاست آمریکا و صهیونیست‌ها را پیگیری کند.

بر پایه این گزارش، شرکت‌های آلمانی به شدت برای از دست دادن احتمالی بازار ایران و تجارت با این کشور نگران هستند، به گونه‌ای که رئیس انجمن تجارت خارجی آلمان در این باره گفته است: از دست دادن تجارت با ایران تحمل‌ناپذیر است.
«ینس ناگل» در این باره همچنین افزوده است که تحریم ایران به طور کل برای وی درک‌ناپذیر است و این کار به معنای در اختیار گذاردن تجارت ایران در اختیار رقبای اروپایی و آسیایی آلمان است.

این گزارش می‌افزاید: «یورگن تومان»، رئیس انجمن صنایع آلمان نیز با مخالفت با تحریم ایران گفته است که ما باید خاطر تحریف‌های سیاسی آمریکا و صهیونیست‌ها درباره برنامه نظامی ایران نتیجه یک دهه فعالیت تجاری خوبمان با ایران را از دست بدهیم. در همین حال، رئیس اتاق تجارت و صنایع آلمان نیز در این باره به اظهار نظر پرداخته و پیش‌بینی کرده است، در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، بیش از ده هزار نفر آلمانی شغل خود را از دست خواهند داد و این بر رشد اقتصادی این کشور تأثیر منفی خواهد گذاشت.
وی همچنین افزوده است که حدود چهل هزار نفر دیگر مستقیم، در آلمان درگیر و یا شاغل در بخش تجارت با ایران هستند که شغل این افراد نیز در خطر قرار می‌گیرد.

در واقع می‌توان گفت که با این اوصاف، نزدیک به چهل هزار نفر از آلمانی‌ها در صورت حمایت این کشور از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در خطر است.

اما در همین حال، هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا اعتراف كرد از سوي برخي از چهره‌هاي شاخص مجلس سناي آمريكا به چين فشارهاي سياسي وارد مي‌شود تا پكن به اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه تهران تن در دهد.

وزير امور خارجه آمريكا گفت: ايراني‌ها زمان گفت‌وگو و ديپلماسي را از دست دادند و اكنون بايد خود را براي تحريم‌هاي بيشتر آماده كنند.

كلينتون از نقش چين در اعمال محروميت‌ها نيز سخن گفت و افزود: تبادلات نفتي ايران و چين ايجاب مي‌كند كه چيني‌ها نقش بيشتري در اعمال تحريم‌ها عليه ايران داشته باشند و اگر حمايت‌هاي خود از ايران را كم كنند از سوي آمريكا خدمات و مواد اوليه مورد نياز اقتصاد در حال توسعه خود را دريافت خواهند كرد.

گفتنی است، در دنیای کنونی و در وابستگی متقابل کشور‌ها به همدیگر هر اندازه کشوری بتواند مزیت‌های خود در بخش‌های اقتصادی را ارتقا دهد و کشور‌های بیشتری را جذب مزیت‌های خود کند، خود به خود در محاسبات سیاسی نیز از وزن بالاتری برخوردار خواهد بود و این قاعده درباره تجارت ایران و آلمان احتمال به خطر افتادن شرکت و برخی از مردم این کشور را به خوبی نشان می‌دهد؛ اما نکته قابل توجه در این میان، این است که آلمان‌ها نیز فشار‌های وارده به ایران به رهبری آمریکا و اسرائیل را تحرکاتی سیاسی می‌دانند و هر اندازه ایرانیان بتوانند بر تبلیغات منفی این کشور‌ها خود را غالب کنند، کذب بودن ادعای آنان بیش از پیش روشن خواهد شد.

► رتبه‌بندی بانک‌ها در خصوص کارت‌های صادره
نخستين بانك جهان ایرانی بود!! ◄

مطالب مرتبط
بنر