چک پولهای تقلبی تائید شد

شنبه ، 1 اسفند 1388 ، 11:16

 

رئیس کل بانک مرکزی از تامین نقدینگی، اسکناس و سکه مورد نیاز شب عید خبرداد و گفت: نقدینگی بازار کنترل می‌شود.


محمود بهمنی از تامین نقدینگی، اسکناس و سکه مورد نیاز شب عید خبرداد و با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد، اعلام کرد: اسکناس به میزان کافی در خزانه بانک مرکزی موجود است و هر بانکی به هر میزانی که اسکناس درخواست کند، بانک مرکزی برای استفاده در اختیار آنها قرار می دهد.

 

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: این امر در مورد سکه نیز مصداق دارد، زیرا این بانک قبلا 5 میلیون قطعه سکه ضرب کرده است. در گذشته نیز با افزایش قیمت سکه در بازار، بانک مرکزی بخشی از آن را به بازار وارد کرد و قیمتها متعادل همچون قیمتهای جهانی شد.

وی با تاکید بر اینکه قیمتهای فعلی سکه بر اساس قیمتهای جهانی است، بیان کرد: بانک فقط 50 تا 100 تومان بابت تحویل سکه کارمزد دریافت می کند.

بهمنی با اشاره به نوسانات قیمت سکه طی ماههای اخیر گفت: این در حالی است که بانک مرکزی سکه ها را زیر قیمت جهانی عرضه نمی کند، زیرا این امر منجر به خروج طلای کشور خواهد شد. در عین حال، نقدینگی بازار را نیز کنترل می کنیم و در صورت هجوم نقدینگی به بازار بلافاصله بانک مرکزی وارد عمل خواهد شد.

چک پولهای تقلبی در برخی از خودپردازها

وی همچنین درباره تحویل چک پولهای تقلبی در برخی از خودپردازها عنوان کرد: در مورد چک پولها نمی توان ادعا کرد که هیچگونه تقلبی وجود ندارد، اما اگر چک پول تقلبی در دستگاه خودپرداز وجود دارد، به طور حتم شعبه بانک متوجه این موضوع نشده است و مردم می توانند با تحویل آن به شعبه چک پول واقعی دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

► افتتاح شرکت خدمات ارزي و صرافي توسعه
پردرآمدترين بازيکنان ايران و جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر