گزارش تصویری/ انواع پول های جهان در یک نگاه

دوشنبه ، 10 اسفند 1388 ، 10:53

 

یکی از ابزاری که به راحتی تصویر را در تمام سطح جامعه و بین تمام اقشار آن جامعه  جابجا و معرفی می کند اسکناس است. شاید بتوان آنرا ناگزیر ترین ابزار تصویری دانست  که همه آحاد یک جامعه به کرات آن را دست به دست می گردانند.

به گزارش بانکی دات ای ار همچنانکه خواهیم دید این  ابزار اقتصادی که ما اینجا آنرا یک ابزار تصویری می نامیم از همان آغازپیدایشش مورد  توجه دولتمردانی قرار گرفته است که آنرا در جهت ارائه تصویری از فرهنگ آن جامعه و یا  ابزاری برای تبلیغ خود مورد توجه قرار داده اند. همچنانکه سکه های ادوار گذشته نقاط  کلیدی با ارزشی برای درک و کشف جوامع گذشته در اختیار قرار میدهند اسکناس ها نیز  همین کارکرد را و حتی در سطحی بالاتر ارائه می دهند. چرا که آنها هم سطح وسیعتری را  در اختیار طراح و در مقابل دیدگان مخاطب قرار می دهند و هم بخاطر سهولت طراحی  وایجاد تنوع رنگی در سطح اسکناس میدان بازتری را نسبت به سکه ها فراهم می نمایند.

امروزه اسکناس های رایج در هر جامعه به نوعی سلیقه تصویری، نگرش سیاسی و جهت  گیری های کلان فرهنگی هر جامعه را مشخص می کنند. آنها در مواردی به ابزار تبلیغی  قوی و بخاطر ارزشهای با لفعل و بالقوه ای که دارند به اسنادهر چند ساختگی ولی معتبر   تاریخی بدل می شوند.

 

در زیر تصویر اسکناس رایج برخی از کشور ها را می بینید که با توجه به طرح روی اسکناس به راحتی می توانید حدس بزنید متعلق به کدام کشور است.

 

تصویری از اسکناس های چینی ,ژاپنی ومغولستان

 

اسکناس مطعلق به نروژ

 

نمونه اسکناس عمان

 

دلار استرالیا

دلار آمریکا

لیر ترکیه

 

 

فرانک سوئیس

► مدارس امریکا ، تحت تاثیر بحران اقتصادی
جوایزحساب های قرض الحسنه بانک رفاه اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر