کاریابی با تمامی امکانات

چهارشنبه ، 12 اسفند 1388 ، 18:31
دور ماندن از ساحل پر تلاطم  جویندگان کار در این شرایط اقتصادی غیرممکن به نظر می رسد.در این شرایط اگر شما از مهارت و توانایی خاص و منحصر به فردی برخوردار باشید شاید کارفرمایان را به توجه وا دارید اگر چه کمکی هم نتوانند بکنند.

به گزارش بانکی دات آی آر این استراتژی عملی داگ وینفیلد بود که برایش کارگر افتاد. زمانی که این شهروند اهل بوستون برای کاری در بخش روابط عمومی شرکتی در سیاتل نقل مکان کرد هرگز پیش بینی نمی کرد به زودی مجبور به ترک شغلش می شود اما  هنوز دو سال نگذشته بود که شرکت، وینفلد را در شرایط سخت وسرد زمستان گذشته از کار بر کنار کرد.

او می گوید،" در همان زمان معاونت سابق شرکت "استراتژی های دیجیتالی" شروع  به جستجوی کار و تماس با دوستان کرد ، اما در شرایطی  که شرکت ماکروسافت نیز شروع به تعدیل نیرو کرد ، بازار کار رسانه های دیجیتالی در سیاتل به کلی آسیب دید."

" من در کل این بازار ( بازار رسانه های دیجیتالی) تنها با حجمی از تبلیغاتی مواجه شدم که حتی یک نفر نیز استخدام نشد ه بود."

وینفیلد هم از طریق جستجو در سایر آژانس ها و شرکت ها در نیویورک ، سان فرانسیسکو و بوستون وهم از طریق گسترش روابط خود با دیگران تلاشش را گسترش داد. او می گوید ، " علاوه بر تماس هایی که داشتم و پر کردن  و ارسال رزومه های کاریم ، عضو کلوپ اجتماعی ای در سیاتل نیز شدم. در آنجا با اشخاصی با شرایط  مشابه آشنا شدم که همگی به دنبال ایجاد رابطه های کاری از این طریق بودند."

افزایش عضویت  وی در فضاهای اجتماعی این چنینی به وینفیلد  ایده های جدیدی داد. او توضیح می دهد ،" بسیاری از رزومه ها مشابه رزومه من بود. من شروع کردم به یافتن راهی تا خود را بتوانم از این جمعیت انبوه جدا کنم  و فکر کردم که شبکه های اجتماعی می تواند عالی ترین راه برای این موضوع باشد."

در کنار ارسال رزومه اش به LinkedIn ، به ایجاد وبلاگ و صفحه طرفداران در Face book  مشغول شد و به ارسال ویدئو به صورت اعلامیه ای در YouTube پرداخت، درعین حال برای ارتباط مستقیم با شرکت ها تصمیم گرفت از targeted ads  (تبلیغات معمول و جالب توجه) در Face Book  استفاده کند.

در Targeted ads. ، تبلیغ کننده می تواند با استفاده از کلمات کلیدی یا تعیین مکان مورد نظر و یا اشاره به تجارت و کسب و کار ویژه ای به مخاطبان خاصی دسترسی پیدا کند .

وینفیلد توضیح می دهد، " من  تبلیغی در سایز کوچک ویژه ی شرکت های خصوصی درست کردم که همراه با اخبارهای روزانه برایشان ظاهر می شد و هم چنین آن را در صفحه ی اصلی برخی کاربران Face Book قرار دادم. آن ها می توانستند تبلیغ مرا با این عنوان بیبنند- شما به داگ وینفیلد نیاز دارید- که در ادامه توضیحی بود در ارتباط این که من چه کسی هستم." آنگاه بازدید کنندگان هم می توانستند برای او پیغام بگذارند یا به عنوان طرفدار او در صفحه اش قرار گیرند.

وینفیلد از این طریق 20 تا 30 شرکت رابرای خود هدف قرار داد و برای هریک نیز تبلیغی خاص و جداگانه درنظر گرفت. در طی دو ماه کمپین کاریابی خود ، 477000 نظر در Face Book  به او رسید. ازمیان آن ها 1382 نفر بر روی تبلیغات او کلیک کرده بودند تا اطلاعات بیشتری را مشاهده کنند. کل هزینه ای که این کمپین مبارزاتی برای او در برداشت  170 دلار ( چیزی در حدود 165 هزار تومان ) بود.

او اشاره دارد که برخی از مردم این کار را هوشمندانه  می دانستند و برخی دیگر کاری غیرعادی تصور می کردند. اما  تعدادی کارفرما او را برای مصاحبه فرا خواندند. "این کار تعدادی ابراز تمایل به همکاری و نشست برای من در پی داشت"

در ژانویه  بود که به وینفیلد موقعیتی  به عنوان معاونت در سازمان راه کارهای دیجیتالی  MS&L در شهر نیویورک پیشنهاد شد. او هم اکنون مسئول رویکردهای جدید مواجهه و ارتباط با پیام های مشتریانی از شرکت است که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. وینفیلد خود می گوید که یکی از چیزهایی که به او کمک کرد تا بتواند استخدام  و مشغول به کار شود همین کمپین او در شبکه های اجتماعی بوده است.

اگرچه کمپین مستقیما منجر به ایجاد فرصت مصاحبه با کار فرمای او نبود اما وینفیلد از این طریق توانست  با موفقیت نوآوری خود را در این زمینه به رئیس خود نشان دهد و بازتاب این مسئله از سوی رئیسش مثبت بود. " من توانستم آنچه را که امکان اجرایی شدن داشت به آن ها نشان دهم و این امر را به نحوی مثبت در اختیار آنان بگذارم. زمان زیادی را گذاشتم تا توانستم نشان دهم که همین امکان را  می توانم برای مشتریان شرکت نیز ترتیب بدهم.

کارشناس مسایل شبکه های اجتماعی ساندرا فتحی رویکرد خلاق وینفیلد برای شکار موقعیت های شغلی را حرکتی زیرکانه می داند اما هشدار می دهد که این امر برای همه نتیجه بخش نخواهد بود.

خانم فتحی  می گوید،"او با به نمایش گذاشتن توانایی های علمی و ذکاوت خود بستری از تلاش هایش را ارائه کرده است که به وسیله آن توانسته توجه  گروه متناسبی از مردم را جلب کند." ایشان هم چنین اضافه می کنند که میزان علاقه و شوق او مطمئنا نقطه قوت او در این موفقیت بوده است.

این کارشناس امر خاطر نشان می کند که در شرایط امروزی بازار کار، جویندگان کار نه تنها می بایست خود را به نحوی از جمع انبوه کارجویان جدا کنند بلکه می بایست توانایی ها و ذوق و اشتیاق خود را برای هر یک از شرکت ها به طور اخص نشان دهند اما در عین حال آن ها باید در مورد سازمانی که مدنظر دارند حساسیت لازم را داشته باشند.

فورد مایر مدیر مشاغل بالقوه و نویسنده کتاب " کاری که دوست دارید را به دست آورید ، حتی در شرایطی که هیچ کس استخدام    نمی شود" است . او در اظهار نظر دیگری در رابطه با وینفیلد می گوید،" مهارت های او در شبکه های اجتماعی امری بود که کارفرمایان او به دنبال آن بودند و همین مسئله بسیار مهم باعث رویارویی و تطبیق آن ها شده است. درحالی که این مهارت شاید برای اشخاص دیگری در حاشیه و حتی بی اهمیت باشد." او اضافه می کند، " شما باید از خود بپرسید که آیا این شخص می تواند برای کار من مناسب باشد؟ مسلما این مهارت (مهارت استفاده از شبکه های اجتماعی) نمی تواند برای حسابدار یا پرستار مفید واقع شود.

► تظاهرات گسترده دانشجويي در آمريكا
جنرال موتورز هم خودروهایش را فراخواند ! ◄

مطالب مرتبط
بنر