تظاهرات گسترده دانشجويي در آمريكا

جمعه ، 14 اسفند 1388 ، 16:01
تظاهرات گسترده هزاران دانشجو در امريکا به درگيري با نيروهاي امنيتي و بازداشت صدها نفر منجر شد.

به گزارش شبکه تلويزيوني فاکس نيوز، دانشجويان دانشکده هاي مختلف در شهرهاي سان فرانسيسکو ، لس انجلس ، ساکرامنتو و برخي ديگر از شهرهاي ايالت کاليفرنياي امريکا در اعتراض به تصميمات اخير دولتي تظاهرات کردند.تظاهر کنندگان در شهر سان فرانسيسکو در يکي از بزرگراههاي اين ايالت تجمع کردند و مانع تردد خودروها شدند.

انها در ساعات اوج تردد خودروها در اين منطقه به اين اقدام مبادرت کردند. اين تجمع به درگيري دانشجويان با نيروهاي پليس منجر شد. دست کم يکصدو پنجاه دانشجوي شرکت کننده در اين تظاهرات دستگير شدند. هزاران دانشجو در اين تظاهرات شرکت داشتند که با نيروهاي پليس مجهز به باتوم مواجه شدند. دانشجويان در اعتراض به کاهش هزينه هاي اموزشي و افزايش شهريه هاي تحصيلي در اين ايالت تظاهرات برپا کرده بودند.
درگيري هايي هم در دانشگاه برکلي (Berkeley) اين ايالت گزارش شده است. در اقدام جديد، شهريه هاي دانشگاه در ايالت کاليفرنيا سي درصد افزايش يافته است. به گفته ديويد سانچز ، رئيس انجمن اساتيد ايالت کاليفرنيا اين ميزان کاهش بودجه اموزشي بالاترين کاهش از زمان رکود بزرگ اقتصادي تاريخ امريکا در دهه هزار ونهصدو سي تاکنون است و به شدت به وضع اموزشي نسلهاي بعد ضربه مي زند.

دانشجويان دانشکده هاي مختلف کاليفرنيا با تعطيل کردن کلاسهاي خود به اين تظاهرات گسترده پيوستند تا اعتراض خود را به تصميم اخير آرنولد شوارتزنگر، فرماندار ايالت کاليفرنيا، در اين خصوص اعلام کنند. يکي از دانشجويان در اين تظاهرات به شدت زخمي شد و به بيمارستان انتقال پيدا کرد.

 

state-afternoon-thursday-

 

educators-organized-hundr

 

A student protestor dances in front of Oakland police officers ...

 

leave-cuts-throws-shoppin

 

anaheim-teachers-thursday

 

school-budget-cuts-lockha

 

leave-cuts-thursday-shopp

 

students-march-demonstrat

 

Demonstrators hang a banner on a stairway during a rally on ....

 

A University of California police officer watches as protesters ...

 

Danielle Lim, 19, a sophomore at the University of California, ...


► با سرمایه کم کسب و کار کنیم!
کاریابی با تمامی امکانات ◄

مطالب مرتبط
بنر