ورزشکاران چگونه کسب درآمد می کنند؟

يكشنبه ، 16 اسفند 1388 ، 14:49

سالانه ورزشکارات متعددی در مسابقات گوناگون و در نقاط مختلف جهان به رقابت می پردازند. یکی از این مسابقات المپیک زمستانی است ، بخش عظیمی از حاضران در مسابقات  مردمی هستند که از طریق مربی گری، مربی بدنسازی یا تحقیقات بازاری( بازاریاب) کسب در آمد می کنند که همگی زمان طاقت فرسایی را صرف آموزش های ورزشی و ارتقاء آن می کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر ، به طور قطع بسیاری از ورزشکاران المپیک سرمایه ای را از USCO که متکی به حامیان مالی و کمک های شخصی است دریافت می کنند. اما عموما این مبالغ برای هزینه های سفر و تجهیزات لازم و گذران این مصاف بزرگ کافی نیستند.

یکی از این ورزشکاران به نام " نیکل جوراستند" اشاره می کند که تجهیزات مناسب  و مورد نیاز برای تنها یک فصل بالغ بر پانزده هزار دلار هزینه در بر دارد.

"جوراستند" 29 ساله در شرکتی در مدیسون به صورت تمام وقت مشغول به کار است در حالی که او می بایست زمانی زیادی برای آمادگی رقابت های خود صرف کند.او تقریبا چهار هفته  کار را تعطیل می کند تا بتواند خود را از هر لحاظ برای المپیک حاضر کند. او در سال 2009 تمام تعطیلات خود را صرف آماده سازی خود کرد و حتی چند هفته ای را مرخصی بدون حقوق گرفت.

ایجاد تعادل بین کار و اسکی مارپیچ کار بسیار سختی است. "جوراستند" در مدت اوج آماده سازی خود 8 ساعت در روز را کار می کرد و  4  ساعت باقی را صرف تمرین می نمود. جور استند می گوید ،" به اینکه توانستم این موضوع را مدیریت کنم ، به خودم افتخار می کنم."

"جور استند" بسیار خوش شانس است که توانسته  به طور مستقل کارش را مدیرت زمان کند ، اما USCO برای کمک به حفظ موقعیت های منعطف شغلی ورزشکاران همکاری می کند. "گروه ادکو" ، "زوریخ" ،" سوئیت زرلند"  - بنیان  شرکت های استخدام جهانی- قرار دادشان را با U.S.O.C  تا سال 2012 تمدید کردند. از سال 2005 گروه کاری ورزشکاران توانسته  است به بیش از 5000 ورزشکار در سراسر جهان کمک کند.

رئیس "گروه ادکو شمال آمریکا"، خانم پاتریک ویلسون می گوید،" توانایی مدیریت زمان و  اخلاق کاری ، باعث جذب ورزشکاران توسط استخدام کننده ها می شود. او می گوید ، " ورزشکاران در عینی که خوب می دانند که چگونه به طور مستقل به موفقیت دست یابند ، اهمیت کار گروهی را نیز به خوبی درک کرده اند."

با این وجود کارمندان ورزشکاری که در ماه دو تا سه بار مجبور به انجام  مسافرت هایی هستند، معامله گران چرب زبانی در اقتصاد به شمار می روند که 9.7% آنان بیکارند.

برنامه ریزی ورزشکاران زمستانی از این جهت که  رشته ورزشی آنان بیشتر در خارج از کشور از جذابیت برخوردار است ، بسیار دشوار می باشد.

خانم کیت براین از USCO می گوید که ما از شرکت ها می خواهیم که ورزشکاران را با قابلیت های انتقال پذیری آنان مورد تایید قرار دهند که پذیرش این امر منوط به انعطاف پذیری آنان در برنامه های شرکت ها نیز هست. تعداد خاصی سازمان هستند که به ورزشکاران در این زمینه  می توانند کمک کنند.

 

► کلیات بودجه 89 در مجلس تصویب شد
افزایش ساعت کاری بانک رفاه در ایام پایانی سال ◄

مطالب مرتبط
بنر