تله ای برای به دام انداختن کارمندان

يكشنبه ، 23 اسفند 1388 ، 16:27

یک سفینه فضایی  بر روی صفحه کامپیوتری شما بسیار سرگم کننده است ولی به نظر می رسد راه های آسان تری برای گذراندن وقت وجود داشته باشد.


من در حالی سر میز کارم نشته ام که  نیم ساعته دارم تلاش می کنم در یک بازی کامپیوتری  یک سفینه فضایی کوچک را در یک گراف نمایشی هدایت کنم و این تلاش چنان است که  دیگران فکر می کنند من سخت در حال کار کردنم. اگر هم کسی بالای سرم بیاید با فشار دکمه اسپیس(فاصله گذار) سفینه از روی صفحه ناپدید می شود. بدین ترتیب کسی هم به من شک نمی کنه. بسیار آسان است.

من دراین مدت در شرایطی هستم که بیشترین توجه  اطرافیانم را به خود جلب می کنم. هر باری که می بازم شروع به آه کشیدن می کنم یا مشت بر روی میز می کوبم ولی از آن جایی که همه هدفون در گوش دارند کاملا بی توجه به این جرم و تخطی من از کار هستند.

و در نهایت هم به همکارم گراف را نشان می دهم و ادعا می کنم که این نتیجه تحقیقات من درباره کارآیی شرکت هاست، در حالی که من با خوشحالی تمام سفینه ام را در میان آن هدایت و رانده ام. قبل ار این که همکارم بفهمد که چیزی در صفحه بالا می رود، دقایق خوبی بود تا این که او از من به نحوی که کاملا متوجه شده بود، پرسید این یک سفینه نیست؟ آخر دست گیر افتادم.

 

عکس بالا صفحه ی اصلی سایت است در هدر سایت نوشته شده "دنیای کسب و کار ؛ چطور کارآمد تر باشیم " اما پس از گذشت چند لحظه نوشته های هدر سایت تغییر می کند که در عکس زیر مشاهده می کنید " چطور وانمود کنیم کارآمدتر هستیم ! "

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، این برنامه آخرین نسخه موجود اینترنتی تحت عنوان " نمی بینید سرم شلوغه" برای وقت گذرانی است. سایت مورد نظر به کارکنان این مجال را می دهد  که در محیط خسته کننده کار یک بازی ساده کنند بدون اینکه کسی متوجه آنان بشود و گیر بیفتند.  این کار را با ایجاد صفحه های گرافیکی معمول که در محیط های کاری به کار می روند انجام می هد به نحوی که این صفحات متداول به عنوان پشت زمینه این بازی ها انتخاب می شوند. این سایت با افتخار تمام تخمین زده است که برای اقتصاد به جهت تاثیر در روند نزولی کارایی هزینه بردار بوده است.

برای زمان هایی که به شدت خسته می شوید بازی های دیگری هم در فضا های اینترنتی  بر گرفته از بازی های محبوبی چون " برک دونbreakdown" ، "کاست کاتر cost cutter" و " تتریس Tetris" وجود دارند  و به نحوی فراهم آمده اند که رییس تان متوجه عمل شما نشود.

اما صادقانه باید گفت که بعد مدتی متوجه شدم که این بازی های بسیار خسته کننده هستند. در این شرایط بهتر بود که به کارم میپرداختم و خسته می شدم تا با این بازی های خسته کننده درگیر می شدم . در حقیقت آنان برای 5 دقیقه اول سرگرم کننده هستند و نه بیشتر. بگذارید صادق باشم و بپذیرم که می توانستم زمان بهتری و بیشتری را برای درست کردن یک فنجان چای صرف کنم.

این تنها سایت های بازی نیستند که درجهت منافع کسانی که در محل کار به دنبال روزنه ای برای فرار از کار می گردند.سایت هایی مانند  Spreadtweet و Totesport  سایت هایی هستند دائما در صفحات اینترنتی و کاری شما جلب تو جه می کنند.

به نظر می رسد که ساده تر از گذشته باشد  و بهترین زمانی باشد که از کارهایی که در محیط کار نباید انجام دهیم فاصله بگیریم. که در غیر این صورت هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

 

► گزارشی از تصویب بودجه 89
ولع خرید؛ بیماری و آفت امروز ◄

مطالب مرتبط
بنر