کشوری که هیچ بانکی ندارد ...

دوشنبه ، 16 فروردين 1389 ، 14:38
"هیچ بانکی دیگر وجود ندارد !"

این تصور منجر به چه واکنشی در شما می شود. آیا شما را به تفکر درباره اصل چگونگی  وجودتان و زندگی تان وا می دارد یا شما را به عالم  غیر قابل باور دیگری  هم چون کشورهای عقب مانده و یا جایی که مردم به صورت بدوی زندگی می کنند پرتاب می کند.

به گزارش بانکی دات آی آر ، زیرو هج ، یکی از نویسندگان سایت بیزینس اینسایدر ، ضمن طرح این سوال از وجود کشوری در جنوب شرقی آسیا که هیچ بانکی در آن وجود ندارد پرده برداشت ، با هم نوشته ی هج را می خوانیم:


اگر شما از اعضای نمایندگان کنگره آمریکا باشید که به پول پراکنی مالکان وال استریت و لابی هایشان در واشنگتن عادت کرده است، یا یکی از بنگاهداران  مسکن  که باور دارد نه فضا های اداری و نه مکان های مجهز و لوکس شخصی چندان زیادی دیگر در دسترس دارد، یا جز آن دسته ای بوده باشید که تابستان سال جاری را در همپتن و نانتاکت بوده اند، مطمئنا در دسته اول قرار می گیرید. و اگرغیر از این است ورود شما را به این سرزمین عجیب و دیوانه وار آسیا خوشامد باید گفت.

درست است! این جا کشوری هست که  بانک ندارد و مردمان آن با هیچ یک از اصطلاحات بانکی و تجاری آشنایی ندارند. کشوری که در آن غالبا بحران اقتصادی قابل درک نیست زیرا اینجا بانکی نیست که پشتوانه و پولش به خطر بیفتد زیرا هیچ دارایی بانکی وجود ندارد. هیچ سرمایه گذار در بانکی نیست که پولش را از دست بدهد زیرا تعداد این افراد بسیار بسیار کمند. هیچ ارگانی که اموال در گرو داشته باشد نمی تواند مالی را مصادره کند زیرا کسی اموالش را گرو نمی گذارد. نه وام ماشین ، نه وام دانشجویی هیچ کدام وجود ندارد که متوقف شود یا در شرایط نامناسب قرار گیرد. این کشور اتحادیه میانمار نام دارد که برای بسیاری در جنوب بروئی شناخته شده است.هم چنین این کشور، سرزمین طلا نامیده می شود که کاملا از این منبع طبیعی ثروت بهره می برد

► بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!
نقش شهروند الکترونیک در تحقق بانکداری الکترونیک ◄

مطالب مرتبط
بنر