راز زمين خواري 25 ميلياردي فاش شد

يكشنبه ، 22 فروردين 1389 ، 13:38

 

مردي كه مي‌خواست با دادن 500 ميليون ريال رشوه و كلاهبرداري 870 متر مربع زميني را در محدوده شهرداري منطقه 5 بفروشد، موفق نشد.

به گزارش الف،  به نقل از روابط‌عمومي حراست كل شهرداري تهران، اين زمين متعلق به زني است كه اوايل انقلاب به خارج از كشور متواري شده است، اين كلاهبردار با همدستان خود كه جاعلان سابقه‌دار بوده‌اند با جعل شناسنامه مالك و نگارش مشخصات نامبرده و تنظيم وكالتنامه در يكي از دفترخانه‌هاي تهران به شهرداري منطقه 5 مراجعه و تشكيل پرونده مي‌دهند.

 

 

بر اساس اين گزارش، كلاه‌برداران پس از توافق مكتوب با شهرداري منطقه 5 تقاضاي ارسال پرونده زمين مذكور را به كميسيون ماده 5 براي تغيير كاربري زمين مي‌كنند؛ اين پرونده جهت تغيير كاربري در كميسيون ماده 5 تشكيل پرونده داده مي‌شود.


در همين حال حراست كل شهرداري تهران متوجه جعلي بودن اسناد پرونده مي‌شود و پس از فعاليت گسترده تحقيقاتي كه حدودا يك ماه به طول انجاميد مراتب براي بررسي بيشتر در دستور كار حراست كل شهرداري تهران قرار مي‌گيرد.


بدين‌ترتيب پرونده در محاكم قضايي تشكيل و رسيدگي فوري بر روي آن آغاز مي‌شود.


اين گزارش حاكيست، مسولان حراست كل شهرداري تهران با هماهنگي مراجع قضايي و انتظامي جاعل اصلي به نام د ـ ع را شناسايي كرده و نامبرده به تحمل يك سال حبس تعزيري توسط محاكم قضايي محكوم مي‌شود.


بر اساس اين گزارش، ارزش اين ملك حدود 25 ميليارد  بوده است كه جاعل قصد داشته است با پرداخت 500 ميليون ريال رشوه به يكي از معاونين حراست كل شهرداري تهران مانع از پيگيري پرونده در مراجع قضايي شوند كه اين مامور وظيفه شناس از پذيرفتن رشوه فوق‌الذكر خودداري مي‌كند و راز اين زمين خواري فاش و عوامل خاطي به سزاي عمل خود مي‌رسند.

► تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!
بسته نرسیده، بانک ها وام نمی دهند! ◄

مطالب مرتبط
بنر