20947 تومان یارانه نقدی هر ایرانی

يكشنبه ، 29 فروردين 1389 ، 10:58

 

در صورت توزیع 11 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه نقدی میان حدود 61 میلیون ایرانی که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کرده‌اند، هر نفر ماهانه 20 هزار و 947 تومان یارانه دریافت خواهد کرد.

به گزارش بانکی به نقل از مهر، براساس جدیدترین توافق دولت و مجلس مقرر شد 20 هزار میلیارد تومان درآمد خالص برای هدفمندکردن یارانه‌ها برای نه ماه از سال در نظر گرفته شود.

 

 

همچنین براساس اعلام نمایندگان مجلس، قرار شده است عوارض و مالیات دریافتی از این محل نیز حذف شود.

براساس اطلاعات دریافتی مهر، رقم مالیات و عوارضی که قرار بود از بابت اعتبار هدفمندی یارانه ها حاصل شود، حدود سه هزار میلیارد تومان بوده است. بدین ترتیب میزان کل اعتبار هدفمندی یارانه ها با منظور کردن رقم حذف مالیات و عوارض حول و حوش 23 هزار میلیارد تومان برای نه ماه سال می شود.

براساس قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، 50 درصد از درآمد حاصل از اصلاح قیمت حاملهای انرژی به مردم ( به صورت یارانه نقدی و غیر نقدی)، 30 درصد به تولیدکنندگان و 20 درصد به دولت به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه ای و تملک داراییهای سرمایه ای اختصاص می‌یابد.

یارانه نقدی هر ایرانی


برهمین اساس، اگر 50 درصد اعتبار 23 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها را محاسبه کنیم، رقم 11هزار و 500 میلیارد تومان به‌دست می‌آید که بابت یارانه نقدی به مردم تخصیص خواهد یافت.

حال اگر فرض را بر این بگیریم که حدود 61 میلیون ایرانی که فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده اند، یارانه نقدی بگیرند، در این صورت هر ایرانی - در صورت توزیع برابر یارانه نقدی میان مردم - 188 هزار و 524 تومان یارانه نقدی در سالجاری خواهد گرفت.

همچنین اگر رقم  188هزار و 524 تومان را بر 9 ماه سال تقسیم کنیم، رقم 20 هزار و 947 تومان حاصل می شود که سهم هر ایرانی از یارانه نقدی در ماه خواهد بود.
در این میان اگر دولت بخواهد هدفمندکردن یارانه ها را دیرتر از زمان مقرر اجرایی کند، رقم یارانه نقدی هر ایرانی نیز به تناسب افزایش می یابد.

براساس مصوبه مجلس، از اعتبار 20 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها، 6 هزار میلیارد تومان سهم تولیدکنندگان و 4 هزار میلیارد تومان سهم دولت خواهد بود.

براساس اعلام مرکز آمار ایران، 61 میلیون و 107 هزار و796 نفر در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار در سال گذشته شرکت کردند که 41 میلیون نفر از این تعداد ، شهری و 19 میلیون و 700 هزار نفر روستایی هستند.

► استخدام بانک پارسیان (منقضی شده)
تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید! ◄

مطالب مرتبط
بنر